4 juli 2011

Annars då?

Annars så har jag snart, snart semester. Känner mig ganska slut i både kropp och psyke, hela den här våren har handlat om att prestera på topp och visa framfötterna ända upp till vristerna. Det har gett resultat men jag har endast ett fåtal gånger hunnit vila upp mig. Om ens dessa fåtal gånger...

Jag upptäcker ny musik och lyssnar på den om och om igen. Bland annat den här och den här. Åh så bra. Och den här är också fruktansvärt bra. När vi ändå talar om bra musik liksom.

Min lägenhet ser annorlunda ut än när jag lämnade den för Göteborg för snart ett år sen. Det har blivit så himla, himla fint och jag har kämpat med att måla om och rensa ut. Slänga lite av det gamla livet skulle man kunna säga. Jag vill ha fint och ordning hemma. Kunna låsa upp dörren, stega in och liksom njuta av vad jag ser. Det gör jag mer och mer. Är så oerhört stolt att jag äger allt hemma hos mig. Inklusive lägenheten, exklusive rosorna som jag tjuvade från parken nere vid den stora vägen.

I fredags var jag på sommarfest med jobbet och jag dansade mig till en inflammation i mitt känsliga högerknä. Så värt ändå. Lite på kanelen och svettig kom jag hem och kände mig så nöjd med kvällen. Baksmällan dagen efter var ett annat kapitel. Men somna dregglandes på solstolen ute hos pappa gjorde sitt.

Konstaterar mer och mer att jag är galen i doften från havet. Vettefan vad det är i doften, om det är tång eller måsskit, men jag drar in doften i snoken så flimmerhåren står rakt uppåt. Lyckan att ha hittat en brygga och vatten ungefär tio minuter från hemifrån är därför berusande.

Slutligen längtar jag fruktansvärt mycket efter min man som fortfarande behagar befinna sig på andra sidan Sverige. Distansförhållande är inget att rekommendera tyvärr. Jag hinner glömma till varje gång vi ses hur man pussas tror jag. Liksom klånka i med tänderna.

Och snart, snart är jag färdig med alla bilderna från Liza och Marcus bröllopet. Så vackert par. Så mycket kärlek mellan dem, herregud. När jag är färdig blir det lite bröllopstema på bloggen ett tag tror jag. Hoppas ni inte misstycker.

....

A short (or long, depends on how you see it) update on what's going on in my life for the moment. In short terms; I'm exhausted after a hectic spring with a lot of work, I've found new music that I adore, I've made my little apartment so nice by painting and cleansing, last Friday I danced like hell at the summer party with my coworkers, I once again note that I love the smell of the ocean, I'm soon finished with editing the photos of Liza and Marcus' wedding and last I deeply long for my boyfriend who lives on the other side of Sweden.
  
 

3 kommentarer:

  1. Big like!
    Distans-kompisar är heller inte kul... saknar dig <3

    SvaraRadera
  2. :-D, gillar din skrivstil

    Kram från ditt kanske genom tidernas största fan

    SvaraRadera
  3. Jackie: är du hemma nästa vecka? Ses då kanske?

    Tack mitt genom tidernas allra största fan!

    SvaraRadera

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!