5 feb. 2012

Fika, fasader etcetera.

Här kommer världens längsta uppdatering. Sen i julas har jag gjort följande:

 Firat en jul hos pappa och en hos mamma.


Hängt i Trosa och känt mig lycklig.

 Gått på promenad med de här tre filurerna som jag tycker väldigt mycket om. Fyrbent som kobent som tvåbent.


 Blivit ASförkyld lagom till nyår men lyckades ändå se ut som människa på själva nyårsafton.


Hälsat på pappa på kontoret. Hej farsan!


 Ätit lunch och fikat på Matmekka vid Etnografiska muséet.


Spanat in snygga fasader i Barnängen här på Södermalm.


 Promenerat runt halva Södermalm med den här karln.


 Sovit! Fan vad jag älskar att sova. Det är grejen helt klart.


Köpt de här pjucksen. De gör succé varje gång jag har på mig dem.

Sett en massa kastade granar och tänkt att det är väldigt icke miljövänligt det här med att ha gran på jul.


 Druckit kaffe på Kafé Esaias som är meningen ska ha femte världsbästa kaffet. Jag tvivlar inte på det. Det var väldigt, väldigt gott.


Spanat in rött hus på Södermalm.

 Varit hos tandläkaren för första gången på två år utan att ha några hål!


 Ätit middag på Vapiano i Gamla Stan. Jag var mer imponerad av den här skuggan än av maten tyvärr.


 Startat dagen med fika på kontoret.


 Legat i sängen och spanat in väggen mitt emot sängen.


 Ätit lunch vid Centralstationen och tyckt att golvet var snyggt.


 Sett snygg vägg på Friskis och Svettis.


Gosat med den här lurven. Åh. Längtar efter honom.


Vandrat i stan efter jobbet med Karolina.


 Köpt läppstift som ska sitta som berget. Snyggt är det!


 Apropå berg så såg jag det här berget innan ett kundmöte jag var på.


 Handlat på Klippet vid Fridhemsplan och konstaterat än en gång att Saltå Kvarn har tjusig förpackningsdesign.


 Gått lunchpromenad runt kvarteret och spanat in den här fasaden.


 Sen kom det snö!!


 Testade läppstiftet. pusspuss


Dreglat efter fruktsallad på jobbet som inte var till mig.


Gått en annan lunchpromenad med Karolina och känt oss så otroligt pepp på livet.


 Tyckt att det har varit lite väl kallt...


 Sett snygg lampa på Bakverket.


 Varit avundsjuk på inte min frukost på Bakverket.


 Men varit glad över min stora latte på Bakverket.


Snuskig affisch.

 Spanat in annan cool fasad på Södermalm.


Gått förbi en trasig femtioetta.

 Promenerat och känt att åh, vad jag älskar mitt kvarter.


 Varit ute i Hjorthagen på hemmafest.


Spenderat mycket tid med den här dralten.


Det var nog allt för nu! Och snart ska jag ha utställning! Börjar bli nervös och undrar vad jag gett mig in på. Men det blir nog bra! Det blir som det ska i alla fall.

. . . . .

A long update on what I've been doing from Christmas until yesterday.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!