12 juli 2012

Finbesök.



I lördags lyckades jag lura min mormor att komma och besöka mig i min lägenhet. Jag erbjöd fika och senare eskort till Liljeholmen där hon skulle ta bussen ned till Trosa och mamma.



Jag tyckte det var ytterst trevligt att få visa upp min lilla boning sedan tre år tillbaka för mormor. Hon har aldrig hälsat på mig förut. En av de första sakerna hon snokade upp var min klänning helt gjort i siden som fått ett hyfsat stort hål under armen.

Mormor högg genast in med nål och tråd för att rädda klänningen. Och mellan varven smakade hon chokladbiskvierna jag hade köpt fikan till ära.

Världens finaste Patrik var också med på fikan. Han gillade chokladbiskvierna också men sydde desto mindre i min klänning.

Det sista mormor sa sen när vi hade släppt av henne i Liljeholmen var att vi ska vara rädda om och ta hand om varandra. Det är ett fint råd att få av sin mormor tycker jag. Och därför vill jag ge vidare det rådet till er som läser. För nu tar jag nämligen mitt pick och pack och drar på semesterresa!! Kameran får följa med såklart. Håll koll på min Instagram så ska ni snart kunna lista ur var jag tar mig.

Fred ut så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!