7 feb. 2013

Januari genom Instagram.

Första dagarna strosar jag runt på Södermalm i Stockholm och får lite klump i magen över att det är så fint där och att jag några dagar senare ska flytta härifrån.

 Flyttar till Göteborg första helgen i januari och har det här som typ grannhus.

 Påbörjar mina första nätter på soffan hos Karin och Martin. Har de här fina, gamla affischerna hängandes ovanför mitt huvud.

Spanar upp mot Linnégatan en dag efter skolan när jag planlöst går omkring lite i stan.

Jag lagar rätt mycket god, ordentlig mat med Karin under månaden jag bor hos henne. Här hackas det koriander. Globalknivar står för övrigt högt på min önskelista på födelsedagspresenter till mig själv. Ja, jag är medveten om att jag fyller år i juni.

En kväll i slutet av månaden så blir det sådär jobbigt när alla känslor kommer på samma gång. Jag saknar, längtar, känner mig otrygg, tvivlar på mig själv som person och de val jag har gjort. Försöker att tänka att det känns så just denna kväll bara och tänker på ett happy place för att inte känna mig lika ledsen. Tänker på Karolina och när vi var på Kreta i somras där jag tog den här bilden.

Går förbi den här skylten varenda dag när jag ska till färjan. Tycker den är så himla fin.

Är uppe i Stockholm en helg och äter lång lunch på MatMekka ute vid Etnografiska museet med Karolina. Mådde så himla illa under lunchen men piggnade till när det var dags för bakelser/efterrätt...

Blev medbjuden av Malin på fest i Svenska Grammofonstudion. Hade sjukt trevligt, blev starstrucked, dansade, inledde samtal jag antagligen inte skulle ha gjort nykter och kom hem tidigt morgonen därpå. Sjukt bra kväll helt enkelt!

Sista helgen i januari var jag uppe i Stockholm igen. Till söndagsmiddag åt jag och Johan på Taverna Brillo. Det var svinmysigt men väldigt besvärligt att få i sig fisken eftersom det var så mycket ben. Fail av oss att beställa in benigaste fisken i stan.

Kranarna jag åker förbi varje dag. De såg glada ut över solen.

 
Åker även förbi den här coola vägginstallationen varje morgon men den ser jag inte lika tydligt varje dag pga massa folk på vagnen.

 Camila på besök! Här står hon framför min gamla port. Den som är Karin och Martins nuvarande dårå.

Sista dagen i januari så skiner solen igen!

Och det var januari enligt Instagram. Granskar man min Instagram och ser vad jag har haft för mig hittills i februari så inkluderar den nästan uteslutande fikor. Inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!