4 mars 2013

Februari kommer näst.

Är medveten om att min närvaro här ej har varit att föredra men jag har haft lite fullt upp med skola och mig själv. Hur som helst! Helt plötsligt tog februari slut och jag tänkte att då passar sig en månadsresumé. Det här har jag haft för mig i februari:

Lyxat till frukosten något makalöst med att äta yoghurt, rostade, krossade mandlar och toppat detta med fruktsallad gjord på äpple, bananer, apelsin, MYNTA (älskarälskarälskar mynta) och linfrön.


Sen har jag fikat billighetsfika nummer ETT med Malin. Tror att att fikat på bilden kostade totalt 45 kronor. Hur billigt!?!?

En annan dag kom jag hem lite tidigare från skolan och då sken solen in genom sovrumsfönstret. Passade alltså på att lägga mig och sova lite i solen. Fast inomhus dårå.


 Så  Ä N T L I G E N  var det semmeldagen!!!!!111ett Den här glutenfria semlan var så kopiöst god. Åt den under kopiöst sorgliga omständigheter; ensam, radion avstängd, hemma i köket. Stirrade i väggen och ej på Instagram pga kladdiga fingrar. Kunde inte dela min semmelglädje live så att säga.


 Föreläsningsanteckningar. J:et blev så jeffla fult tyvärr.


 Oerhört dimmig dag. Men Draken-skylten var påslagen!


 Fin skylt på min gata i stan.


 Lyxade in en helg på fredageftermiddagen med Karin genom att dricka den här gudomligt goda cappuccinon.


 En helg gjorde Karolina besök och då åt hon det här till lunch på Way Cup. Såg så smarrigt ut!


 En annan helg var jag uppe i Stockholm och smygpremiärade semmeldagen med en specialvariant. Johan kom på den briljanta idén att skära en glutenfri lussebulle itu, kleta på lite mandelmassa och sen grädde. Så. Gott.


 Hittade ett litet spår av våren på ett staket. Dock var det en luring för det blev svinkallt dagarna efteråt.


 När Karolina var på besök så åt hon den här semlan som hade grädden INUTI. 



 En annan gång fikade jag med Mikaela som var på visit i stan och då åt jag den här fruktansvärt goda pavlovan. Gottgottgott.


Den här bilden tog jag en lördagmorgon när jag var på väg till ett pilatespass. Pilatesen sög men solen på byggnanden uppfyllde mig med carpe diem-känsla i alla celler.


 
Sista bilden jag tog i februari var på den här icke existerande horisonten som man (inte) kunde se från färjan över till skolan.

Sammanfattningsvis så har jag fikat sjukt mycket denna månad. Bra i själsligt syfte, mindre bra Beach 2013-syfte. Om man vill följa mig lite mer ajour (heter det så?) kan man göra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!