7 maj 2013

April har (fortfarande inte) knopp i håret.

April tar nog rekord i att svischa förbi snabbast hittills! Jag har varit bortrest från Göteborg nästan hela månaden och haft rätt mycket bergochdalbana känslomässigt. Kan tänka mig att den uteblivna våren sätter sig på mitt psyke...

Hur som helst. Dags att gå igenom april genom Instagram!

 Det här fantastiskt fina bröllopsfotografiet sitter upphängt hemma hos min mamma och det föreställer min mormor och morfar. Tycker det är så oerhört fint och kärleksfullt foto.

 Här sitter jag och lapar gott kaffe och skriver vykort i Thailand.

 Detta är en färsk kokosnöt och det var väl det jag förtärde mest av allt när vi var i Thailand. När man sörplat ur all vätska kan man skrapa med en sked på insidan för att få tag på kokosfettet. Gott.

 Något positivt med april i alla fall är att det är ljust på kvällarna. Känns hoppfullt!

 Det här var min dagliga utsikt under 10 dagar. Trots så många dagars utsikt så hade jag väldigt svårt att ta in vad jag såg. Det är ju helt otroligt fint?

 När jag kom hem från Thailand bjöd jag in mig själv på frukost hos Karolina (ja, jag har en tendens att bjuda in mig själv på frukost hos folk).

 Fick för mig innan avresa att jag skulle orka något sorts dagens outfit-inslag till bloggen. Orkade dock inte mer än att visa upp denna outfit INKLUSIVE "brännan" som mer kan liknas vid ett senigt köttstycke som legat i fritös. Har i alla fall på mig min finafina kjol från Rodebjer, bikinitop från Zara och solglasögon från RayBan. Helt sjukt att jag svettades ändå trots så lite kläder. Älskar sånt.

 En dag åkte vi ut på heldagsutflykt. Trodde jag skulle, i vanlig ordning, vara livrädd när vi åkte ut med båten men av någon anledning kände jag mig lugn som en filbunke. Typ. Såg delfiner på vägen hem!

 Min shopping under resan: två saronger pga den som jag hade med revs sönder, chopsticks, ett decilitermått och dessa Havaianas-flipflop. Och manikyr och pedikyr. Gjorde ont men blev snyggt.

 Tillbaka i Stockholm var jag förbi i Gamla Stan några gånger. Finns en magisk blomsterbutik där och den här fina pelargonen står utanför butiken.

 På sista hotellfrukosten i Bangkok så kunde man ta dessa från buffén. Pyttesmå ätbara saker. Roligt men allt var för sött och onaturligt för min smak. Förutom minicitronen dårå.

 Utsikten från första natten i Bangkok. Också helt otrolig utsikt som typ inte går att ta in därför att den är så sinnessjukt annorlunda från vad jag brukar se dagligen.

 När jag var ute och gick med Hugo i Vitabergsparken i Stockholm sen så plockade jag en liten minibukett av de här blomorna som jag inte kan namnet på. De doftade stört mycket sommar. Blev lycklig en nanosekund. Eller okej, två sekunders lycka kände jag nog.

 Typ sista dagen innan avresa. Ullmössa och ullkappa och ba ååååh det är sol och två grader varmt idag, sååå härligt. Mmm. Precis...

 På mammas födelsedag hade Sara bakat den här tårtan! Kunde dock ej smaka pga gluteninnehållet.

 Svinstora löv versus min pyttefötter. Fick ett sånt här löv i skallen en dag när jag satt och läste. Gjorde ont.

Sista jag hann med innan jag drog tillbaka till Göteborg och verkligheten var att gå på skogspromenad med Johan.  Fint.
 
 Den här frukosten existerar numera bara i mina drömmar. Färsk kokosnöt, fruktsallad gjord på ananas, vattenmelon och papaya(?) med cashewnötter, apelsinshake och yoghurt. 

Innan jag loggade ut för semester så åt jag god lunch på Lagerhuset här i Göteborg med Johan. Vi satt utomhus och jag tänkte att nog kan det vara vårvarmt när jag kommer tillbaka från semestern. Tji fick jag.

Det var april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!