24 juni 2013

Födelsedagsfirandet.

Igår fyllde jag alltså hela tjugofem år! Helt knäppt. 

Jag väcktes (okej, jag var vaken sen innan...) av att Johan sjöng och hade gjort en jordgubbspannkakstårta. Så himla gott med pannkakstårta!

Efter mumsande på tårtan och lite presentöppning ringde det på dörren och där stod Roffe, styvfarsan, med en OOOOTROLIGT vacker bukett pioner. Ljusrosa pioner är min absoluta favoritblomma. Buketten var från mamma och Roffe. Blev så hiskeligt glad. Och överraskad!

Kolla vad fin buketten är!

Kolla liksom!

Sen låg jag och Johan i parken hela dagen. Det blev riktigt varmt och jag somnade i solen. Skönaste sättet att somna på.

På eftermiddagen/kvällen tog jag med mig Johan och Karolina ut till Lidingö för lite familjefirande. Här väntar vi på att bli upphämtade.

När vi hade blivit upphämtade så fälldes det en hel del luriga repliker hemma hos mamma. Inget var uppdukat och det var folktomt hemma i lägenheten. Mamma föreslog att vi skulle åka och handla middag. Jaha, tänkte jag, då gör vi väl det. Men mamma körde aldrig till ICA, hon körde hit. Till Hustegaholm. En av stans finaste platser.

Och där stod den här bunten människor. Bunten bestod av mina syskon Nelly, Adam, Hugo och Sara och Saras kompisar. ÖVERRASKNINGSPICKNICK!!

 De hade gjort så sjukt god mat!

 Och dukat så sjukt fint! Och jag kunde äta allt. Inklusive mazarintårtan ovan.

Bästa lillasyster Sara som hade bakat tårtan. Bredvid henne är Trish och Ida, hennes pluggkompisar från England. Finisar alla tre.

 Hugo sörjde att han ej vara människa och fick äta med oss andra.

 Världens skrattigaste tjejer.

Jag fick alltid börja när man skulle ta mat pga var födelsedagsbarnet. 

 Här satt vi.

 Hugo höll sig på vakthundsavstånd.

 Lite son- och mammamys.

Allt var så fint och så gott och så mysigt!! TUSEN MILJONERS tack för världens bästa födelsedagspicknick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!