4 nov. 2013

Utflyktsdagen.

I slutet av förra veckan så vi fick vi ledigt några dagar från skolan. Jag, Mondji och Johan kom då på idéen att vi skulle ut på utflykt, närmare bestämt till Marstrand.

Allt var stängt i Marstrand så det var en väldigt sömnig stämning.

 Mondji tog ledning.

 Jag hamnade på efterkälken mest hela tiden eftersom jag ville plåta nästan allt vi gick förbi.

Vid ett strandbryn så började killarna att kasta macka. Tror inte de var så bra på det, men vad vet jag.

Dexter var med också! Det är Johans hundson.

Hej, hur mås det? (förlåt, var tvungen)

Dexter fick posera lite på en stenmur. Han är en av mina nya favvosar!

Han var dock mer intresserad av att lukta på allt som gick att lukta på istället för att posera.

Vi tog en brant stentrappa upp på ön.

Hade lite sånhär utsikt därifrån.

Det här tyckte jag var coolt! Som en tunnel av träd!

Vi gick i ett tydligt led med Dexter oftast i täten.

Vi hittade en grotta och konstaterade att man bor bättre nuförtiden. Mer bekvämt och mindre drag och så vidare.

På en bänk uppe på en klippa med fin havsutsikt placerade vi oss alla tre. Fyra menar jag.

Vi drack varm choklad som jag hade med i termos(!). Kände mig sjukt utflyktig. Hade även sittunderlag i ryggan men det använde jag aldrig.

Favoriten!

Både Johan och jag var glada över våra huvor på respektive FUNKTIONSJACKA MED INBYGGT VINDSKYDD. Det blåste nämligen en hel del uppe på klippberget.

Vindskydd var dock inget Dexter brydde sig om.

Efter att ha druckit upp all choklad så gick vi tillbaka in till byn(?) igen.

Se vad glad jag är för val av funktionell jacka. Borde få spons pga så "glad".

Mondji är världens bästa hundvän. Eller människovän till hund kanske. Ah, ni fattar. Bäst i alla fall.

Johans bidrag till att färgmatcha färjan. Obs, han hade även blåa skor på sig, obs.

När vi var tillräckligt hungriga och kissnödiga så åkte vi tillbaka till fastlandet och sen hem till Göteborg igen. Mycket bra utflykt!


//Last week me and my two friends (and one of the friends' dog) went on a road trip to Marstrand.

2 kommentarer:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!