25 feb. 2014

Att passa hundbarn.

 Idag har jag alltså passat två hundar, nämligen Dexter och Leon. Här är Leon.

De blev alltså avsläppta här i morse av sina fäder, vilka är mina vänner Mondji och Johan. Jag bestämde i mitt huvud att sängen, där fick jyckarna inte hänga. Höll det löftet ungefär tre minuter.

Såhär ser pojkarna ut när de leker. Naaaaw, gulligt va?

Efter att ha sagt till på skarpen några gånger att till exempel inte busa i sängen (för det blev faktiskt för härjigt till och med för mig) och jobbat med lite livsadministrativa grejer (såsom att beställa försäkringskort) så var det dags för lunch för mig.

 
De här två trodde att de skulle få smarra på min mat. Jag sa nej och att de skulle gå och lägga sig. De började med att böja ner huvudet, tyckte att det räckte för att, så att säga, "gå och lägga sig". 

 Det dög dock inte för mig, så jag sa till dem igen. Leon ville ändå inte riktigt förstå och vände bort huvudet ännu mer i tron om att han inte syndes(?).

 Dexter däremot fattade vinken och lade sig i andra rummet.

Efter lunchen ville jag vila lite i soffan. För er som har suttit i min soffa så vet ni att den ej är så bred. Det förstod inte vovvarna, utan ville vila med mig. Gulligt tills de började härja runt. Det blev ingen vila.

Resten av dagen har de lekt och sovit vartannat, och jag har försökt jobba så gott jag kunnat (har dålig självdisciplin, tyvärr). När Dexter och Leon har vilat ibland så har det legat såhär vilket är helt sjukt sött.

Vi får se hur det går i natt, om vi alla får plats i sängen eller om någon av oss behöver sova på soffan...


//This is how my day have looked like when babysitting the dogs.

 

2 kommentarer:

  1. Jovanna Erikssononsdag, mars 12, 2014

    Så fina bilder igeeeeen!
    Eller inte bara fina utan man blir glad. De ger liksom en känsla.
    Och kul att se när du passar hundarna.
    Haha, jag bara faller för dig och din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack Jovanna! Gu va gla jag blir! Tack!

      Radera

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!