19 mars 2014

Matbutiksupptäckaren.

Alltså, jag älskar ju mat. Titta, klämma, äta, laga, dofta, uppleva mat. Att gå i en välsorterad matbutik hemma i Sverige får mig att tappa kontakt med omvärlden och jag går in i min bubbla. Att gå i en relativt välsorterad matbutik i en annat land är därför MAGISKT och jag tappar ännu mer kontakt med eventuellt sällskap jag har med mig i matbutiken. I måndags och tisdags lyckades jag nosa upp de här göttigheterna: från vänster är det en färdig quinoasallad med bland annat fetaost, lantmjölk, en shake på banan, vanilj och kakao, en juice på druvor, granatäpple och vanligt äpple tror jag, jordgubbar och sen getmjölk. Alltså getmjölken var jättegod! Ska hålla utkik efter getmjölk när jag är tillbaka i Sverige igen.

Andra raden från vänster är det blåbär, sojachokladpudding (åt en till frukost igår, hehe), hasselnötter som heter något så roligt som HASELNUSS på tyska, sen svindyr glutenfri müsli som faktiskt var skitgod och inte för sliskigt söt som jag ofta tycker att müsli, och framför allt glutenfri sådan, brukar vara. Sist men inte minst dadlar för typ tio spänn billigare än i Sverige. 

Bästa av allt är att jag har hört från övriga i kollektivet att de gick förbi flera ekoaffärer under deras promenader igår vilket betyder att jag då har ännu mer matbutiker att botanisera i!


//I love food! These are my findings from different food stores here in Berlin.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!