26 apr. 2014

Att komma hem.


Hallå, är ni kvar? Jag försvann ett tag. Min tid i Berlin tog slut och jag åkte hem till Sverige igen. Ett litet mellanstopp i Stockholm för att fira påsk med min familj och sedan bilade jag ner till Göteborg i början av den här veckan. Stundtals är det så oerhört skönt att bo själv igen, att inte behöva diska efter mig, att kunna slänga kläder över soffa, fåtölj och skrivbordsstol. Här i Göteborg har det blivit vår och ibland är det runt 18 – 19°C ute och solen liksom värmer på riktigt. Det luktar fukt som i sommarstugor i mitt trapphus och det doftar så tryggt och gott. Det är ovant att stiga upp tidigt på morgonen för att åka till en arbetsplats där jag har praktik. I dag har jag varit i solen nästan hela dagen med Mondji och Johan och deras hundsöner. I morgon ska vi göra samma sak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!