9 apr. 2014

Sjögräs och kravallpolis.

Det här gjorde jag igår! Först så skypeade jag ju med Johan på eftermiddagen.

På kvällen så skulle jag och Emil gå ut och äta utan kollektivet. Gick förbi de här vackra träden.

Det var fullt på det stället vi hade tänkt att gå till först så vi gick vidare till plan B, det vill säga ett ställe som serverade koreansk mat. Den koreansk mat jag har ätit hittills i mitt liv älskade jag så plan B kändes ju inte så illa pinkat ändå.

Jag beställde in bibimbap med tofu och rostat sjögräs som sidedish (fast på bilden har jag ätit upp det). Drack limeläsk till. MYCKET GOTT.

Servitören lämnade den här handskrivna notan till oss. Gulligt!

Sen! När vi skulle gå hem så hamnade vi nästan mitt i en demonstration! Det var asmycket kravallpoliser och när vi trodde att vi hade avvikit från tumultet så kom det helt plötsligt en bunt svartklädda, maskerade människor och sprang mot det håll vi kom ifrån. Obehagligt faktiskt. Vet inte om jag tyckte att poliserna i sköldar och hjälmar eller den hetsiga folkmassan som var obehagligast. Vi gick in en snabbis på baren mitt emot för att kolla om de hade efterrätt och när vi gick ut sen så var det precis någon som kastade sten på fönsterna till banken mitt emot. Då kände vi att let's call it the night och gick hem. Knäpp tisdagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!