4 feb. 2015

Jobbtimmarna.

Så, i söndags flög jag alltså till Amsterdam för att få frilansjöbba lite. Mycket roligt uppdrag och framförallt fantastiskt roligt att arbeta från Amsterdam. Hinner tyvärr inte se så mycket av staden eftersom jag jobbar hela dagarna och när jag är färdig är det mörkt ute och då ser en ju inte så mycket. Tur då att jag spenderar jobbtimmarna inne i en studio/ateljé där innehavaren Lukas gör modeller till olika film- och TV-inspelningar. Så hans ställe ser därför ut därefter.
Till exempel finns det att snyggt paraplyställ precis innanför dörren.

Ett gigantiskt elefanthuvud (obs, gjort av trä) ovanför bordet jag sitter och jobbar vid.

Vi blir serverade svingod, helvegetarisk lunch om dagarna. Nomnom.

Här en glimt inne i den delen av studion som modellmakaren sitter i. Drömmigt va?

Måndagslunchen. Mum...SSSS.

Den här lille krabaten strosar omkring härinne också.

Ibland lägger sig hen rakt över alla papper och anteckningar. Oerhört charmigt får jag erkänna.

Jag dricker litervis med té eller hett vatten med myntablad i. Jag är ju lite småsjuk tyvärr så halsen behöver smörjas.

Detta är utsikten inifrån lokalen ut mot gatan. Väldigt amsterdamskt – cyklar i högar och snea fantastiskt fina hus.

Ungefär så ser mina dagar ut!


//This is how the studio from where I work in Amsterdam look like.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!