11 juni 2015

Jag drar.

Ibland kan jag känna fakk it. Fakk it Stockholm, jag drar till Göteborg och bor och lever och jobbar där istället. Nu efter helgen i Malmö så har jag även börja tänka fakk it, jag drar till Malmö och bor och lever och jobbar där istället.

Om jag skulle dra till Malmö så skulle jag kunna tänka mig att bo till exempel i denna vackra och snygga lägenhet:

Smäller av lite hur fin den är. Här är annonsen.



Kan också tänka mig att flytta in i denna i Malmö:
Så snygg. Liksom "skandinaviskt fräsch" med mycket original och charm. Här är annonsen.


Raskt vidare till Göteborg! Här har jag ju bott i två omgångar. Är mycket förtjust i denna stad, den känns som en andra hemstad för mig vilket är ju jättelyxigt.

Jag skulle till exempel kunna tänka mig att bo i den här lägenheten där jag antagligen skulle laga fruktansvärt god mat pga så faan-tast-iskt kök med massa arbetsyta vilket är liksom a och o för ett kök för mig:
Vad jag skulle göra med all yta ved jag inte riktigt. Men det löser sajj, mähä. Kanske kan ha inomhusrace med Emil. Här är annonsen.



Jag skulle även kunna tänka mig att bo här:
Vill ba gosa ner mig i sängen. Här är annonsen.


Kan även tänka mig att bo i denna lilla skönhet:
Aaah, Smeg-kyl och balle, vad mer kan en begära liksom? Här är annonsen.


Men sedan så åker jag med bussen längs med Katarinavägen här i Stockholm en sen sommarkväll och himlen är orange och alla fasader i Gamla Stan och på Skeppsholmen glöder och jag tänker att det här är den vackraste staden jag någonsin sett. Så jag bor kvar ett tag till.


//Sometimes I think of leaving Stockholm to live in Malmö or Gothenburg instead. If I would do that I wouldn't say no living in these apartments. Not at the same time though. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!