10 aug. 2015

Fira livet.

Hej bloggen! Här har det varit tyst ett tag. Jag har haft sommarlov och inte gjort så mycket förutom att ha surat över vädret. På riktigt alltså. Jag har liksom gått och väntat hela sommaren på att det ska bli varmt. Och nu är det ju varmt! Men jag har börjat jobba igen. Fan. 

Över till något gladare: för några veckor sedan så hade jag och Emil en firar-kväll hemma. Vi firade livet och allt som ingår i det. Vi åkte till Hötorgshallen och köpte rökta räkor (läses helst med en riktigt grov göteborgska), fick provsmaka ostar för att tillslut välja ut tre delikata ostar och köpte den dyraste aoilin manna minne men oh så god den var. Jag drack även lite prosecco och Emil käkade nån skinka. Heter det prosciutto kanske? Är så okunnig när det kommer till köttgrejer, har inte käkat det på 15 (!) år så jag är ursäktad. 

De rrrrrrökta rrrrrräkorna (läses fortfarande med riktigt grov göteborgska).

Ostarna. Hur kan ost vara så satans gott?

Och proseccon nomnom. Drack bara halva så jag hade halva dagen efter. Kändes väldigt Mad Men-igt att komma hem, hälla upp prosecco i ett cavaglas och stå och gestikulera medan jag pratade om jobb med Emil :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!