7 dec. 2015

Nu händer det!

Bild från Pinterest
För exakt en vecka sedan började min morgon dramatiskt med att Emil råkade hugga ihjäl vår kyl när han skulle hacka loss is från isfacket inne i kylen. I ett svagt ögonblick så missade han isen och högg hål på ett rör som innehåller gas som är till för att hålla kylen kall. Så kylen pajja. Och spisplattorna också eftersom det är trinett-kök (ja, jag är 27 år vuxen och har trinett-kök) då de är hopkopplade. Med hjälp av Emils bror på telefon så lyckades vi tre dagar senare att separera kopplingarna så nu funkar spisplattorna. Vad har vi gjort av kylvarorna då undrar ni? De står i två plastlådor på balkongen i trapphuset. Dag 1 av "kylskåp" på balkongen: äe fan vad störigt. Dag 3 av "kylskåp" på balkongen: det här funkar ju ganska bra?

Men det funkar ju inte i längden. Och jag har ju drömt om ett riktigt kök sedan jag köpte lägenheten för över 6 år sedan. Det kanske är dags nu, tänkte jag, när vi lyfte ut varorna på balkongen och arbetsbänken i köket blir för varje dag lite mer belamrad av specerier för det finns ingen annanstans att ställa dem. Det kanske är dags för ett kök istället för trinett-kök.

Så i morgon ska vi ut till IKEA med mått på köket och få hjälp av köksexpert. Känns...vuxet. Är medveten om att göra ett bostadsköp och bli sambo är ganska vuxna grejer också. Men det här. Så vuxet. Wish me luck. Och! Alla tips av de som har erfarenhet av detta mottages gärna förstås!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!