9 jan. 2012

Julematen.








Jag firar varje år två jular, ena hos pappa och den andra hos mamma. Hos pappa såg julmaten ut såhär. Jag som vanligtvis brukar lessna på julmat vid blotta anblicken njöt till fullo av varje tugga jag tog av det jag kunde äta.

Till efterrätt/fika hade min syster Sara bakat en julifierad cheesecake med pepparkaksbotten och björnbär. Glöm dock inte var ni såg cheeescaken först, hehe. Om man inte gillade cheesecaken (av någon outgrundlig anledning) så kunde man smaka på Saras butterkaka med saffran. Den slukades till sista smula kan jag ju säga.

. . . . .

This is what the food looked like at my dad's place for Christmas. I usually get really tired of Christmas food, but this year I enjoyed every bite. For dessert, my sister Sara had baked cheese cake and a butter cake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!