25 okt. 2012

Amsterdam, dag II.

Dags att se vad vi gjorde den andra dagen i Amsterdam!

Vi började med att gå upp astidigt. Vi åt frukost på hotellet och sen tog vi oss till centralstationen. Där skulle vi ta ett pendeltåg till en stad som låg en timme utanför Amsterdam.

Här är girlcrushen igen då.

 Här är resten av gänget. Det regnade lite tråkigt när vi vandrade i en tyst stad.


 
Vi gick förbi den här sjukt höga och stora kyrkan.

 
Sen var vi framme! Vi gick skulle gå och se utställningen ”Food Culture” på Designhuis.

Holländska (heter det så?) var hyfsat lätt att förstå språkligt. Den ätande människan stod det stort på väggen i entrén till exempel.

 Fin vägginstallation.

I ett av utställningsrummen var det, vad man vid första anblick trodde, ett enorm godishav! Färgkoordinerat. Men gick man lite närmre kunde man se bland annat ostar och skinkor och så vidare. Jag tyckte det var alldeles för mycket godis för att man skulle tycka att det såg aptitligt ut.


 Kollegorna spanar lite.

 
Sen, mina damer och herrar, kom vi till ett rum som hade något av det coolaste jag sett. Det var SYDDA grönsaker! Och det var så himla verklighetstroget! Ett fantastiskt hantverk.


 Alltså ser ni kronärtskockan? Den är helt sjukt fin!


Efter utställningen så tog vi tåget tillbaka till Amsterdam igen och gick på besök hos Wieden+Kennedy som är en jättestor reklambyrå och spanade lite. Oerhört coolt kontor får jag nog säga. Vågade dock inte ta nåt foto med kameran därinne, hehe...

 
Sen hann vi strosa lite på stan och spana in vackra, vackra Amsterdams miljöer. Lite senare på kvällen gick vi och åt på Supper Club vilket kan ha varit en av de sjukaste restaurangupplevelserna jag varit med om. Meeeen kameran fick stanna på hotellrummet och jag tror nog att det var bäst så... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!