23 okt. 2012

Amsterdam, dag I.

Woopwoop! För några helger sen var jag i Amsterdam för första gången! Jag var där med mina fina kollegor och åt och strosade på stan och umgicks med varandra helt enkelt.

 Det första vi stötte på när vi kom in till stan från flygplatsen var 1) asmycket cyklar. Typ cykelparkeringen i Lund gånger tre 2) SOL! Marie var redo med solglajjerna.

Vi hoppade på en spårvagn och åkte till De culinaire werkplaats där vi skulle äta vår första lunch.


 Det fanns mycket snyggt att titta på i lokalen.

 Till min lycka så var all mat vegetarisk! Vi skulle äta en 5-rätters meny och rätterna var inte större än såhär...



 Mellan rätterna spanade jag in allt fint i lokalen.

Spanade även i servitörerna och kockarna som stod mitt i restaurangen och lagade maten. Som en köksö ungefär. Coolt.

 Här är gänget. Tjenatjena.

 Gänget var nöjda över att få dricka öl till lunchen. Jag drack svingott vin och blev lite lullig, hähä...

 Snyggväskorna fick hänga på ett element.

 Här är Amanda aka Little Mother. Tjenatjena.


 Mirjam, tjenatjena.


 Sen kom nästa rätt! En dumpling (som jag gröpte ur) som servitörerna hällde soppa/buljong på så det blev som en soppa.

 Här är Nina. Hon är ny! Första gången jag träffade henne var på Amsterdams flygplats. Tjenatjena.

 Här är Marie, utan solglajjer men med läppstift.



 Här är Mia. Henne har jag lite girl crush på, hon är så jeffla rolig och intelligent. Tjenatjena.



 Sen var det dags för nästa rätt! Man fick hämta grönsaksstyckena och lägga dem själv på sin tallrik.

Sen nästa rätt var något friterat med choklad i. Älskar choklad.

 Här är jag. Innan eller efter vinet, minns ej. Av blicken att döma så efter. Hähä.


 Och till slut kom sista rätten in! Eller efterrätten snarare. Sötpotatischips med nån sorts söt kräm till. Asgott.

 Sen var det dags för promenad till hotellet där vi skulle bo.

 Vi åkte lite spårvagn också och solen låg så fint på Mias fina hår. Säger ju det, girl crush.


 Jag köpte lite mintpastiller på vägen.

 I matsalen på hotellet så pryddes en hel vägg av, vad jag kunde skåda, pungar i något gjutet material. Innovativ lösning till hyllning av fallos!

 Lena matchade skor, byxor och stol.

 Det var väldigt snyggt i matsalen.

 Efter inspektionen av pungarna så gick vi upp på våra rum och bytte om för det var nämligen dags för middag.





 Minns tyvärr ej vad stället hette, men det var god mat och übertrevligt med kollegorna.

Och det var den första dagen i Amsterdam!

2 kommentarer:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!