16 jan. 2013

Inspiration som växer.

Detta inlägg ska inte handla om mig direkt utan indirekt. Jag tänkte nämligen visa lite vad jag har samlat hittills i en av mina Pinterest-kategorier. Dessa ligger under PLANTS inspiration. När det var som värst på jobbet förra året övervägde jag ett tag om att skola om mig till trädgårdsmästare faktiskt. Inte för att jag egentligen kan ett jota om blommor och växter, men tanken att stå och hålla på med något levande som var tyst plus att det är väldigt vackert var en romantiserande tanke.

Hur som helst. Det jag samlar främst i denna kategori är främst mina favvoblomsorter; ranunkel, pion och hortensia. Annat som inspirerar mig är olika innovativa sätt att förvara sina växter i, såsom gamla plåtburkar, tekannor, byrålådor och gamla mjölkflaskor. Rätt återkommande är också några få kvistar av en blomsort i en genomskinlig vas eller glas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!