15 jan. 2013

Sol, traditioner, storhandling och stallhäng.

 I torsdags var det strålande sol när jag gick från skolan. Hade halvdag och kunde därför njuta av lite dagsljus.

 
 När jag kom hem satt Karin och pluggade och jag hängde i soffan bakom henne.


 Sen blev det helg och då åkte jag upp till Stockholm för att umgås med lite finisar. Bland annat var jag med Karolina på Matmekka ute vid Etnografiska museet. Vi försöker instifta tradition och äta där i mellandagarna. Förra året (alltså för ungefär en månad sen) så hanns inte det med. Så vi upprätthöll traditionen nu istället!

 
Mådde av oklar anledning ganska illa under hela lunchen men jag hade inga problem att käka upp den här glutenfria skapelsen...


 Min fina lilla Karo.




 På söndagen innan jag skulle hoppa på tåget så drack Johan och jag varsin kaffe på Johan & Nyström vid Mariatorget. Fruktansvärt mysigt att sitta och sippa på en gudomligt god cappuccino och betrakta folk tillsammans med någon man tycker väldigt mycket om.


 Sen blev det måndag och jag var tillbaka i Göteborg. Och igår lös solen! Här hänger vi på en rast uppe vid Stallet som är en lokal som ligger i närheten av skolan. 


 Tvåorna har haft projektredovisningar både måndag och idag som vi har fått vara med och titta på. Här inne är Stallet!

 Och himmelen var blå.

 Och det låg isflak på älven.

 Som Joel instagrammade.


 Sen åkte jag hem efter ännu en halvdag (den här grejen med halvdagar då och då förstärker verkligen min overklighetskänsla som jag för det mesta går runt med härnere). Väl hemma stuvade jag in mig i bilen med Karin. Vi skulle nämligen storhandla på ICA Maxi!

 Efter ICA Maxi åkte vi till Plantagen där Karin köpte den här pyttelilla växten. Den bor i deras/vårt badrum nu.

 Emellan ICA Maxi och Plantagen slank vi in på H&M. Hittade mitt favvonagellack och de här asfina skinnhandskarna. 

 Och sen lagade vi mysig och svingod måndagsmiddag!

Idag har tvåorna haft sina sista presentationer. På lunchrasten tog jag, Malin och Isabella en lunchpromenad. Passerade bland annat de här fina husen.


 Efter lunchen dukades det upp alkoholhaltiga drycker, ställdes i ordning ett pingisbord, fotbollsspel och, hör och häpna, beer pong-bord! Smart som jag var tackade jag nej till att delta till den sista aktiviteten. Hade förmodligen stupat i Lützen. Däremot var jag med i frågesporten som handlade om fördomar och så åt jag med stor passion av den glutenfria pizzan som serverades lite senare. Mycket trevlig eftermiddag! Tröttheten vann dock slaget så jag drog hem ganska tidigt. 

I morgon börjar skolan ordentligt med InDesign-kurs. hey ho let's go.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!