20 jan. 2013

När det kittlar dödsskönt i kistan.

Den här helgen har varit smått omtumlande på olika sätt, mina känslostadier har slungats kraftigt åt ett håll för att sekunden efter slungas minst lika kraftigt åt andra hållet. Ni måste alla vara rädda om er därute!

Jag har dessutom haft spänningshuvudvärk (igen..) som var obarmhärtig inatt framförallt. Den börjar hamna inom rimlig smärta nu så förhoppningsvis släpper den lagom till skolan i morgon.

Ett sätt för mig att pausa från det mesta av omtumlanden är att titta igenom en av mina Pinterest-kategorier som jag kallar feels GOOD. Bilderna där är helt enkelt bilder så får mig att känna pepp på det här stora vi kallar livet. Jag kan enkelt sätta mig in i känslan eller miljön jag tycker att bilderna förmedlar. Vi tar oss en titt:

 Tänker mig att det här är nånstans i London och jag älskar att vara i London och hitta såna här mysiga ställen helt plötsligt.

 Att höra den kompakta tystnaden blandat med knarret under kängorna här.

 Att läsa en saga för en liten person med knubbiga armar och varm kropp som dessutom sitter i ens knä här.

 Att gå barfota och höra kraften i vågorna här.

 Att se en Wes Anderson-film här.

Att ha det här lunchsällskapet.

Att känna tyngden i hovarna på de här vackra djuren genom marken en bit ifrån.
 
 Att bo här på sommaren.

 Att få äta frukost i sängen med honom.

 Att ha den här utsikten. Jag som inte ens varit i Paris.

 Att sitta här och tänka efter.

 Att möta hans varma läppar här.

 Att smutta på ett kallt glas champagne med världens bästa vän här.

 Att få dricka kaffe här.

 Att få hålla i det här lilla, lilla huvudet och snusa på den där doften som bara bebisar har.

 Att få vara naken och varm och tillfreds såhär.

 Att få uppleva Paris såhär.

 Att få känna varm päls och tung, avslappnad hundkropp såhär.

 Att kunna promenera ner hit efter middagen.

 Att få kunna vara i en ateljé som inbjöd till kreativitet som här.

 Här har jag svårt finna ord. Den här valpen ser nämligen ut som en säl vilket är mitt smygfavoritdjur. Vill helt enkelt klappa, boffa doften i valpens öra och lägga kinden på den mjuka pälsen.

 Att se en vacker solnedgång.

 Att ta ett kvällsdopp och det är precis så kallt att kroppen vänjer sig vid temperaturen efter en minut.

Att få ligga kvar i sängen och fortsätta ligga kvar i sängen och snusa i hans nacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!