10 jan. 2013

Resumén.

Igår hade jag en av de mest utmattande dagarna i mitt liv. Tredje dagen i skolan blir vi indelade i grupper och ska rita ut vår livslinje i en lång kurva, där kurvan går uppåt för den tiden i livet då man mått bra, och där kurvan går neråt för den tiden i livet man mått dåligt. Sedan fick vi i våra små grupper sitta och berätta om våra livslinjer och i ett tredje steg skulle mina gruppkamrater tala med varandra om min livslinje medan jag satt vänd med ryggen mot bordet där vi satt. Och så gick man laget runt sen. Ni hör ju hur utmattande det är att dela med sig av sitt eget liv, höra om hur folk uppfattar det och sen lyssna på andras liv och sedan reflektera över det när personen i fråga sitter bredvid. Jag hamnade som tur var i en fin och trygg grupp så jag tycker vi fick en väldigt fin delning.

Apropå livslinjer så tänkte jag att jag ska ha en årsresumé med början i det här inlägget. Eftersom jag inte varit överdrivet aktiv på bloggen under 2012 så använder jag mig av mitt Instagram-flöde som ganska exakt fyller ett år.

Här kommer januari till mars 2012:

JANUARI
Januari är lite trög och jag har inga större förväntningar på året som ligger framför mig. Jag köper mitt första riktiga läppstift som senare ska visa sig sitta som berget. Kommer till insikt om att julen är en väldigt omiljövänlig högtid när det ligger högar av granar lite varstans i stan. Promenerar en del gör jag också. Instiftar mellandagstradition med Karolina och äter lunch på Matmekka ute vid grafiska museet. Lunchen avslutas med god latte och glutenfri kakbakelse.


FEBRUARI
Februari händer det mer. Jag är singel och försöker fylla ut min tid så mycket som möjligt med olika aktiviteter. Får magisk blombukett av jobbet när jag har en liten utställning av mina foton. Är som tokig i semlor och ser semlor överallt. Får vara med på en plåtning ute i Örnsberg och inspireras av miljön/köket. Blir tilldelad ansvaret att vara ensam på plats från byrån under en annan plåtning vilket gav en bra ego-kick jobbmässigt. Äter mysig frukost på Bakverket med Karolina. Testar läppstiftet jag köpte i januari och tycker det framhäver mina läppar på ett bra sätt. Promenerar med Karolina och känner för en kort stund att vi äger livet.


MARS
I mars börjar solen titta fram och luras om vår. Jag får åka ut till Menigos stora kontor och framförallt grönsak- och fruktlager för att plåta på uppdrag och befinner mig i grönsak- och frukthimmelen. Jag får även följa med min chef tillsammans med en kund till London. Tyckte det var en otrolig ära att få hänka. Sista dagen var jag själv hela dagen och då växte självständighetskänslan till enormhet. Det här var mitt andra London-besök på fem månader. Åker ner till Trosa och bakar egna semlor och lagar eggs florentine en dag och dricker riktig äppelmust/juice till och dör lite matdöd för att det var så himla gott. Promenerade mycket i Trosa också. Sist men inte minst, blir jag hembjuden till min numera före detta kollega Mia på frukost. Så oerhört fint att få börja dagen med en person man beundrar.


Vi fortsätter med april till juni i ett senare inlägg. Vill man se vad som händer i januari 2012 kan man kika in på min Instagram här eller söka på mig på instagram: @nadjaendler


1 kommentar:

  1. Fy, vad jag är stolt för att få vara en del av ditt liv finaste Nadja. Saknar dig jättejättelite : ) puss från Mia

    SvaraRadera

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!