11 jan. 2013

April till juni.

APRIL
Solen luras ännu mer att det är vår men det ska visa sig vara en megablåsning för i slutet av månaden så snöar det så att snön ligger kvar(!). I alla fall blir jag nedflugen till Tomelilla för att plåta en butiksöppning. Körsbärsträden i Kungsträdgården blommar och det är fasansfullt vackert i år igen. Flyger även till London (igen!) och den här gången med Patrik. Vi har otroligt mysiga dagar och jag får visa mina pärlor i detta matmecka. Väl hemma lunchpromenerar jag mycket med Karolina och Markus. Flyttar även hem till mamma pga stambytet som aldrig vill ta slut i mitt hus. Finner dock stora fördelar med hemflyttningen när jag kommer hem till gourmetmiddag uppdukad av styvfar. Hugo friseras lagom till påsk och är så söt så jag dör.


MAJ
När det är maj är jag så fruktansvärt stressad på jobbet så att jag tillslut bryter ihop. Försöker lappa ihop mig själv och sorterar upp plastdjur i ring för att få en ordning i mitt liv i alla fall. Tar båten i solen till jobbet en morgon och njuter till fullo. Dricker sanslöst god cappuccino på Johan & Nyström. Flyr även till Trosa och Karolinas landställe för att få kroppen och sinnet att återhämta sig. Jag klipper håret kortare och har det plattat en dag. Eller två. Överraskar Karolina på morgonen när hon fyller år genom att plinga på dörren när hon står i morgonrock. Får en bukett pioner av någon som varit lite dum och denne blir förstås genast förlåten. Går på Lisa och Mikaelas 24/25 års fest och klär upp mig som en 70-tals donna. Får dock en av mina redigaste fyllor någonsin och måste fraktas hem i taxi och är orörlig till klockan 18 dagen efter.



JUNI
Det är fortfarande inte helt varmt fast det är juni och jag kämpar med att inte deppa ihop pga detta. Är beroende av värme. Hittar i alla fall en av de finaste textraderna jag läst. Går på långlång promenad med Dahni. Åker ner till Trosa med Patrik och myser. Umgås väl mycket och tätt med honom eftersom jag fortfarande är lite svag efter jobbkraschen i maj och han är ett fantastiskt stöd. Äter avokadomackor till frukost på mina nya assietter från Stig Lindberg. Dricker fin cappuccino som inte var så god så jag reklamerade den och fick ny som bara var lite godare. Fina Patrik fyller 30 år och jag överraskar med hotellfrukost och uppskattade presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!