24 jan. 2013

Tisdagen och onsdagen.

Är lite förvirrad över när dessa bilder är tagna men jag tror det är tisdagen och onsdagen som visas. Vanligtvis brukar man kunna räkna dagar utifrån den enda dagen det varit sol i veckan eller månaden men den här veckan har det faktiskt varit sol FLERA dagar! Ja, ni förstår förvirringen. I alla fall.



Det här är tisdagen och vi sitter och jobbar med det sista på vår första uppgift vi har fått i skolan. Det här är Malin och Jimmy som jobbade i team den här gången. Helt plötsligt lös solen in från andra sidan klassrummet, alltså bakom Malin och Jimmy, men den lyckades ändå lysa upp Malins ansikte! Coolt, she must be an angel or somethin'.

 Sen blev det onsdag! Igår alltså. Och solen lös och jag hade sovmorgon. Kände ba whad da fakk, det är ju skitbra?! Har lite svårt att förstå hur glad man blir av solen, därav den tveksamma minen.



 Tåg spåris in till stan.

 Till Järntorget för att vara exakt. Mötte av en slump flera klasskamrater som också var på väg till skolan. Säger ju det, Göteborg is petite.

 Går förbi Draken-skylten varje dag jag ska till skolan. Den är fin tycker jag. Har dock inte sett den upplyst som sig en neonskylt bör?

 Kranarna på andra sidan.


 Och så lite färja över till skolan. Vi hade endast en föreläsning på onsdagen av Bo Bergström. Mycket intressant föreläsning och snygg (!) powerpoint eller keynote eller vad det var. Fick även gratis kaffe ur en automatkaffemaskin. Tog dock choklad med mjölk. Ja, jag tog två koppar...

 Sen var föreläsningen slut! Då var det dags att ta färja igen. Månen lös redan på sen eftermiddag/tidig kväll.


 Så himla fint med vatten ändå.

 Och solnedgång, som kanske inte syns alltför tydligt på bilden, är också himla fin. Får dock lite isrys längs ryggraden när jag tänker på hur satans kallt det måste vara i älven eftersom det simmar runt rätt stora isflak i den.



Åkte dock inte över till fastlandet själv, hade nämligen fått äran att få fika med Malin.

 Det blev en snabbfika med semla för Malin och gott té för mig. Sen for jag iväg på träning!

 Kom hem från träningen och tyckte att det var nå djävulskt kallt. Snorkråkorna frös till is.


 Väl hemma så lagade jag och Karin ihop ett svinenkelt recept jag hittade på DN:s hemsida. Blev så himla gott!


Vi åt ångkokta broccolis (det är så himla mycket godare än kokt broccoli), bönnudlar, marinead tofu panerad i sesamfrön och sen stekte vi dem, och sen gjorde vi en sås på lime, ingefära, soja och honung. Awesome! Och det var de dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!