13 feb. 2013

Bourboun St.

I torsdags var min bästa mamma nere i stan för några timmar. Efter att ha fyllt mitt ekande, tomma kylskåp lite grann (ni vet, mamman räddar sitt studentbarn i nöd-aktion) så gick vi på restaurang! LYXEN att äta på restaurang när man är student – priceless. Typ. Hur som helst. Vi åt på Bourbon St. som ligger vid Grönsakstorget. De har cajun-inspirerad mat som alltså är ett typ av kök från Louisiana i USA. 

Göllig bordsdekoration.

 Fin mamma i sin favvotröja som hon tydligen, jag citerar, bor i.

 Franslampa som hängde bra ovanför vårt bord. Så man såg maten liksom.

 Till förrätt åt jag friterade musslor. Dog lite grann över godheten.

 Mamma åt crabcakes. Fick smaka lite. Dog igen.

 Vi beställde in sötpotatismos som tillbehör för mamma undrade så hur det smakade. Det var verkligen sött! Imponerande av en pära att smaka så sött alltså. Måste finnas något bra bakelserecept där sötpotatis ingår istället för ont socker.

 Här är både min och mammas varmrätt, vi åt samma. Det var en vegetarisk version av en rätt jag inte minns namnet på. Men det var grillad halloumi till i alla fall. Och grillad halloumi är ju svingott. Hela rätten smakade lite som asiatiska fried rice-rätter fast den här hade kryddigare smaker.

 Och som avslutning åt jag grillad marshmallow med glass och choklad- och jordgubbssås. Marshmallowsen var godast. Älskar marshmallow. Skulle kunna äta det varje vecka. Marshmallow alltså. Helst grillad.

Mammas efterrätt var gino. Som också var väldigt god (ja, jag smakade den också).

Och det var den gourmet(i dubbel benämning)torsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!