25 mars 2013

Att ha Emmi på besök.

För några helger sen så hade jag Emmi på besök.
Vi startade helgen med att göra pannkaksfrukost. Hon stekte pannkakor av en smet som bestod av en mosad banan, två ägg och två matskedar jordnötssmör. Jag pocherade ägg som vi åt med spenatblad och hollandaisesås. Det var fruktansvärt gott.

Emmi hade med sig små krokusar till mig. Blev sjukt glad. ÄLSKAR att få blommor. Känner mig speciell.

 
Solen lyste denna lördag så vi bäddade sängen...

...och sen begav vi oss ut. Ser ni Fazer-ögonen?

Här är hon, finisen.

Vi promenerade ner till Klippan. Det var så störtstört kallt. Alltså galet kallt.


Det var en familj vid vattnet som matade fåglarna. Kunde konstatera att måsar fanimej är skitstora på nära håll.



Vårt final stop var Röda Sten. Som ni ser är byggnaden väldigt fint utsmyckad. Hade det inte varit så kallt hade jag spanat in målningarna lite längre. 


Inne på Röda Sten värmde vi upp våra frusna kroppar med fika. Både min snickers-kaka och Emmis chokladkaka var glutenfria!! Blev så himla glad när jag upptäckte detta.



<3

Fint häng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!