4 apr. 2013

Mars har (inte) knopp i håret.

Helt plötsligt svischade mars förbi! Månaden har inte visat några tecken på att vintern är över, det har varit fasligt kallt här i Göteborg. Följande har jag haft för mig under månaden som gått:

 Jag var uppe i Stockholm nästan en vecka för att tävla i en reklamtävling. Vann som sagt inte men fick en lyxig frukost innan startskottet av Filippa.

 En fredag på färjan på väg från skolan så fladdrade flaggan snyggt i vinden. Kände för övrigt denna fredag THANK GOD IT'S FRIDAY så himla starkt i kroppen.

En kväll lagade jag följande till middag: pocherade ägg med hollandaisesås och spenatblad. Så. Gott.

 Lyxade till det med att köpa små påskliljor som fick stå på nattduksbordet. De växte typ en meter på två dagar. Nästan läskigt?

 Lagade pannkaksplättar på kokosmjöl en annan dag. De blir så lena på ytan av kokosmjöl. Klappade lite.

 En helg hade jag Emmi på besök. Så här glada var vi av att umgås med varandra. 

 Under mars så räddade jag mina nästan för gamla äpplen genom att göra äppelmos av dem. Sjukt enkelt och svingott!!!

 Påsken spenderade jag själv här nere i Göteborg. Lyxade till det med en cappo på Bar Centro. GÖTT.

Episk avocado. Lyckan.

En morgon började jag med en cappuccino medan Carl började med croissant. Alltså. Är så sugen på croissant men kan ju inte äta pga det är en glutenbomb.

 Såg finaste elskåpet på Hisingen. Tre Harry Potter-blixtar bredvid varandra.

 Den 25:e mars var det ju som alla vet VÅFFELDAGEN. Upptäckte i år att jag älskar ju våfflor? Gräddade mina på maizena och ägg typ. Åt dem tillsammans med Malin och vi tyckte det var godast med vispad grädde med vaniljpulver, pressad citron och rårörsocker. STÖRT GOTT.

Uppe i Stockholm fick jag gott té av mamma. Det är bra att handla på storköp med mammor, hehe.

En dag panerade jag fisk i sesamfrön och parmesan. Åt det tillsammans med ångkokt broccoli med flingsalt. Också stört gott.

 Har varit ute på promenad i Majorna. Hittade den här fina målningen längre upp på min gata.

Har suttit rätt mycket i studiehallen i skolan. Hittade den här svinsnygga gamla kamera-boken i bokhyllan.

När Emmi var på besök så fikade vi på Röda Sten. Allt ovan på bilden är glutenfritt! Sådan lycka!!

Det var mars.

1 kommentar:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!