31 maj 2013

Listan.

En fredagslista (som jag gjorde i onsdags) snodd från Sandra. Jädrans vad jag fick rota fram bilder!

Hur ser ditt skrivbordsunderlägg ut?
Usch vad mycket mappar jag har. Måste rensa snarast.

En bild när du var 14:
Innan jag fick tandställning på övre tandraden och alltså innan min glugg försvann. Så himla fint med glugg, varför tog de bort den? Och varför fattade jag inte hur fint det var? Ah! För att jag var just fjorton troligtvis.

En bild på dig prick nu, på med webbkameran bara:
Gjorde som sagt listan i onsdags efter yoga-passet och ides inte ta av mig träningsmunkjackan pga blev ej svettig på passet men insåg hur stel som ett jävla plankstaket jag är. Måste gå dit oftare.

Det absolut sorgligaste som hänt dig i år?
En grej mellan mig och min pappa är nog det sorgligaste.

Det absolut roligaste som hände förra året? 
 Amsterdam.

 London.

 Köpenhamn.

Kreta.

Nyårsafton.
Hmm... delad första plats måste nog vara en utekväll på Trädgården, att få reda på att jag kom vidare till intervju till min utbildning, alla resor jag gjorde (London två gånger, Kreta, Köpenhamn, Amsterdam) och att få dansa med Johan på nyårsafton.

Senaste tre sms:en:
"Hahahah tell me about it"
"Jes. Du med. Karma du vet."
"Det var väl bara en liten stund du inte svarade på?"

Aktuell obsession:
Skinnjackan.

musik: 

tv-serie:
är inte så mycket för att bli obsessed av TV-serier men följer Mad Men och Girls med ivrig entusiasm.
kläder: 
garderoben känns så tråkig just nu! Blä. Känns inte som att jag lyckas kombinera plaggen längre. Men skinnjackan har jag varje dag så det får bli den.
mat:
gjorde en mangosalsa som jag åt med stekt halloumi häromdagen. NÅ JÄVULSKT GOTT. Synd att halloumi är så dyrt.


Drömkille/tjej: en som är snäll, som vill pussas mycket och som får mig att skratta.


Bild från det bästa himla festen i ditt liv:
Knarrholmen i fredags. Fyfan vad roligt jag hade. Bästa himla festen från fredageftermiddag till tidig lördagmorgon.


Ett jobb du inte kan tänka dig: väktare tror jag. Tycker inte om när folk är arga, slåss, skriker elaka saker och sånt.


En (1) sak du stör dig på hos andra:
när folk jag träffar ute på en bar för första gången och de säger något i stil med "aha, du är en sånhär som tycker såhär och är på det här sättet". STÖRIGT!

En (1) dålig sida hos dig själv: är så sinnes dålig på att plugga teori. Är därför oerhört tacksam för att jag går en praktisk utbildning, men har därför även grav ångest över att jag ska ha min första TENTA på onsdag...

Bild på dig för exakt fyra år sen:
Exakt på dagen är den här upplagd! 31 maj 2009. Jag är nere i Lund och hälsar på Victor. Här skulle vi strax iväg på fest och möta upp mina kompisar André och Mattias för första gången. Observera att jag är blond år 2009(!).

En maträtt du är sugen på just nu:
Denna sallad som jag åt på Granola i Köpenhamn i somras. Går ej att beskriva i ord hur god den var. Har precis klämt ett halvt glasspaket när jag skriver detta så det skulle smaka så gött med lite chevreost och pinjenötter till smaklökarna.

Din plan för helgen?
HÄLSA PÅ EMMI I MALMÖ!!


1 kommentar:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!