3 juni 2013

Maj blommar mest.

Herre G, nu har snart halva det här året gått. Maj har verkligen blomstrat mer än vad april någonsin prunkade. Såhär såg mitt maj ut genom Instagram:

Unnade mig en lyxfrulle på en vardag – gröt med frysta hallon och blåbär, ägg, kaffe med grädde (min nya obsession) och juice från Brämhults.

En dag var det på riktigt asvarmt i Göteborg och jag var nästan tårögd för att jag tänkte att nu, nu är värmen här. Men så nästa dag regnade det kallt och jag gick till Willys med tjock ulltröja, regnjacka och TJOCKSOCKOR i gummistövlarna. Sorg.

Jag fick ju en idé om att jag och Johan skulle mötas på typ mitten av Sverige istället för att den ena skulle behöva åka hela vägen till den andra. Vi möttes alltså i Mariestad och sov över där en natt vilket man läsa om här. Såhär såg jag ut när jag var väldigt redo för att åka därifrån.

Frukostingredienser. Älskar prickiga bananer.

Jag, Malin och Rikard var på en föreläsning på Svenska Mässan som CAP&Design höll i. I fikapausen hade det dukats upp en magisk efterrättsbuffé. Vi åt oss stumma av mättnad. Efteråt kände jag mig inte riktigt lika lätt som dessa duvor när jag väntade på vagnen.

Min morgonobsession i close up – kaffe med grädde.

Här hackade jag ingredienser till en svingod sallad. Basilika, mozzarella och äpple. Och så lite olivolja och balsamvinäger till.

Här är Leffe. Han bor i lägenheten under mig och har tydligen varit ute på lite villovägar. Vi hann hänga på trappen utanför porten i ungefär tre dagar tills jag fattade att han bodde i samma hus som jag och var borttappad.

Det här skulle man kunna tro är moln skymtade högt uppe ifrån ett flygplan, men jag skådade dessa Disney-moln från Kungsportplatsen.

En söndag fick jag hänga lite med det här lilla kärleksbombande fåret.

En dag provade att jag göra chocolate chip cookies på kikärtor och jordnötssmör. Blev jättejättegott fast jag tror att jag nog är rätt ensam om att tycka det.

Och det var maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!