14 maj 2013

Lördagsgrillning.

I helgen var jag alltså på smyg- och spontanbesök uppe i Stockholm.  På lördagskvällen blev det en spontangrillning på Rudes innergård med knytis.

 Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med att grilla, tänker att det kan ha att göra med att jag inte äter kött. Den här gången hade jag köpt sojakorv som skulle grillas.

 Skönt med riktiga män som vet hur man hanterar en grill......

 Jag stod mest och tittade på när grillen förbereddes. Och åt lite på min ogrillade sojakorv, var så svinigt hungrig så desperata åtgärder behövde vidtas. 

 Äta mat utomhus = stark vårkänsla.

 Sen kom Sebastian förbi också.

 Och Olivia! Man kan se här att hon är ungefär lika grillvan som jag.

 Några av männen som var med. Vi diskuterade nätdejting, pirr i magen och hur länge ett lammkött egentligen skulle grillas. 

 Viskade lite hemlisar med Olivia bakom Karolinas rygg.

Sen hände det klassiska: det blev för kallt för att sitta ute så vi gick upp i Rudes lägenhet och hade nå jävulskt trevligt vilket gjorde att jag glömde att fota. Det var liksom så trevligt att man höll på att gå av. När klockan blev sent så bestämde vi oss för att ta oss vidare. I bakgrunden här kan man se Magnus som hävdade att man behövde göra racerbilsljud varje gång man klev ut ur hissar. Mycket roligt inslag på kvällen.

Och den var den smyg- och spontanlördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!