15 maj 2013

Storhandlarn.

En av de bättre sakerna jag vet är att – hör och häpna – gå i matbutiker! Min dröm är att vara så pass ekonomiskt stabil så att jag kan gå in i matbutiker och lägga ner precis, exakt det jag vill äta i matvagnen. Sådan LYX!! Några favoritmatbutiker är Cajsa Warg i Stockholm, EkoStore i Göteborg, Goodstore i Stockholm, Urban Deli i Stockholm, den asiatiska matbutiken vid Grönsakstorget här i Göteborg, stora Coop vid Medborgarplatsen och förstås Whole Foods i England.

Men som bekant är jag fattig student och dessutom rätt bra på att spendera pengarna på resor upp till Stockholm. Mitt kylskåp ser alltså ut därefter. Vilket jag fotograferade och smsade mamma. Som visade bilden för mormor. Som ojade sig och skänkte en gåva på mitt konto vilket gjorde att jag kunde köpa allt smaskigt på bilden i måndags! TACK MORMOR!

Jag köpte vårlök, friterade sojabitar, bananer (obs, ej Chiquita, de bananerna är äckligast), sugar snaps, tamarinolja, glutenfri soja, basilika (som luktar så fantastiskt gott. tänk att en växt kan lukta så gott?), ett storpack ägg (så fort jag tar examen ska jag aldrig köpa ett oekologiskt ägg nånsin, promise), två olika äppelsorter pga visste ej vilken som är sötast pga man får ej äta äpplena i butiken (ska ha söta äpplen till ett speciellt recept), färsk ingefära, halloumi, lemonad från Brämhults (numera uppdrucken), mozzarella och sist men inte minst men det som jag skäms mest över att jag köpt – flytande honung från Eldorado. Eldorado?! Vill inte köpa så billiga produkter, känns inte bra. Dessutom är förpackningarna fula, inte heller bra.

Ska se om jag lyckas plåta när jag lagar någon av rätterna jag tänkt att dessa livsmedel ska ingå i. Tills dess hoppas jag ni får inspiration till att handla och laga mat!

1 kommentar:

  1. Du är underbar! Och jag älskar att läsa dina texter. Och jag älskar dig
    Mamsi

    SvaraRadera

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!