4 juni 2013

Differentiering och superhjältar.

I söndags klippte jag av mitt egna hår i ett försök att dämpa stress över livet. Håret blev kortare men den lugnande effekten uteblev. I morgon har jag min första tenta under utbildningen och jag ska kunna differentiering, PCL, PEST, positionering, olika konkurrensstrategier och lite annat gött. Nästa vecka är den sista skolveckan för terminen.

Sammantaget känner jag mig mest hela tiden som beskrivningen av Bäraren i boken "Alla mina vänner är superhjältar" (vilken jag rekommenderar varmt):

"Bäraren föddes med all världens bekymmer på sina axlar. Det är väldigt tunga bekymmer, bekymmer som väger så mycket att hon blivit tvungen att utveckla övermänsklig styrka. Bekymren är så tunga att bara hennes superstyrka skulle kunna lyfta bort dem, men hon kan inte använda superstyrkan innan hon blivit av med bekymren och hon kan inte bli av med bekymren utan att använda superstyrkan. Hon framstår därför inte som starkare än en vanlig människa."

1 kommentar:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!