8 juli 2013

Tillägg till sommarhuset.

Drömmen om sommarhus kvarstår. Jag skrev ju om den största drömmen för några veckor sen, finns att läsa om här. Såhär i sommarhustider tänkte jag att det kan finnas inspirerande att se min senaste tillskott i önskeinredningen i önskesommarhuset.



Fina utemöbler och himla fint med mörkt målat utanpå huset med vita fönsterkarmar.


Bra och smart platsbyggd hall. Det bästa tror jag i sommarhushallar är mycket krokar. Så att man bara kan slänga av sig och hänga upp eventuella ytterkläder på snabbaste, bästa sätt.


Om man får tag på ett sommarhus med sovloft uppe på en vind är det här en smart lösning! Bara madrasser direkt på golvet och så ett lite draperi för. Kanske ett draperi istället för gardin. Om man har en knodd så kan hen sova där.



Skit i allt vad vitt heter och kör färgexplosion. Man blir glad av färg.


Ingen TV (fast det har jag inte hemma heller) men två soffor vända mot varandra så att man kan sitta eller ligga i sällskap.


Perfekt storlek på sommarhus.

Såna där mattor som jag inte minns namnet på, ovanpå vitmålade, högblanka plankor.

Fondvägg med en vacker blommig tapet. Och en diskret rullgardin istället för synlig gardin.

Och här, här vill jag sitta barfota efter att ha varit utomhus en dag. Vill sitta antingen på stolen, fåtöljen eller soffan. Åh.



Still dreaming about a summer house somewhere in Sweden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!