3 sep. 2013

Frukost, bak, middag.

Tänkte visa lite vad jag käkat under min sommar i Stockholm:

Sommarens mest lagade och ätna rätt är nog vårrullar. Vet inte hur många rullar jag rullat. Har köpt några rullar också.

Sen har jag bakat hasselnötsbröd ett visst antal gånger också. Detta bröd är ofattbart gott. Älskare.

En kväll plockade jag fram de här ingredienserna

och gjorde egen pesto! Hade i lite väl mycket vitlök, men det blev rätt gott ändå. Jag hade köpt naturligt glutenfri pasta på Mallorca av ris, spenat och tomater. Tillsammans med körsbärstomaterna blev denna middag väldigt god!

En morgon gick jag över till Filippa och åt frukost. Gjorde ju samma sak i vintras/våras under ett stockholmsbesök. Dock plåtade jag inte maten denna gång som ni ser.

De här åt jag givetvis inte. Jag köpte dem till mamma som hade vernissage en dag. Dalia är en av mina favvoblommor.

 Tills dess att det var dags för vernissage fick de stå bredvid sängen och se fina ut.

En annan morgon mötte jag upp Mia på relativt nyöppnade Koppi som är en pop up-coffeestore. Där åt vi frukost, inklusive asgott kaffe, och gick igenom vår sommar. Saknar den här människan så mycket ibland.


//Some food I've eaten during my summer in Stockholm. Well, I didn't eat the flowers. They were for my mother who had a vernissage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!