30 sep. 2013

Min hand fungerar ju inte ens.

Nu ni! Förra veckan avslutade jag det absolut roligaste projektet hittills i skolan, nämligen reklamfilm! Vi fick hålla på med det här projektet relativt lång tid vilket var skönt för då hann vi grotta in oss i det ordentligt. Jag jobbade tillsammans med Johan (i min klass alltså) och Tobias vilket har varit askul. Uppdraget var att göra en reklamfilm för appen Swish. Det är en sjukt smart app som gör att man kan föra över pengar till varandra med mobilen oberoende vilken bank man har. Vår idé handlade om att trots att det är så enkelt att föra över pengar så kommer den snåla människan ändå hitta på bortförklaringar för att slippa betala tillbaka skulder. Under inspelningen (som skedde i mitt vardagsrum/sovrum) så fick vi bryta flera gånger pga jag och Johan bröt ihop av garv för våra skådisar var så jävla roliga och bra. Tobbe spelar han med glasögon och min gamla vän Victor spelar den snåle jäveln. Johan, Tobbe och jag har gjort allt tillsammans men jag står bakom mycket av rekvisitan och stylingen. Så. Now let the show begin...



PS. Vi vann faktiskt pris för bästa idé och insikt. Blev väldigt, väldigt klad hest för detta :)


//I've just finished the most fun project in school thus far. We've done a TV commercial for an app called Swish. Swish makes it possible to transfer money with your phone no matter what bank you have. Our idea was based on the fact that even though it's so easy to transfer money, greedy people will still find arguments why not to pay back debts.

2 kommentarer:

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!