1 okt. 2013

Boffande, taxvalpar och körsbärsträd.

Här kommer en tisdagslista.

vilket är ditt bästa sommarprat?
Förra året lyssnade jag på Klara Zimmergren och njötnjöt av hela pratet. Hon pratar om något som ligger mig varmt om hjärtat eller vad man ska säga. Det här med barnlöshet. Frivillig eller ofrivillig.

vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
Hmm, kanske att vara ute med en bunt bra människor och så kommer den där låten som jag och resten av gänget omöjligt kan stå stilla till och sen dansar vi tills jag får ont i knät av lätt inflammation. Alltså bra människor (första saken) och mycket bra låt (andra saken).

vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
Då var det maj och vår här i Göteborg. Men våren var väldigt kall. Trots kylan så blomstrade körsbärsträden på Järntorget. Här med Malin under dem.


när var du avundsjuk på någon senast?
 
Alltså jag är typ alltid avundsjuk på Karolinas klasskamrater som får träffa henne nästan sex dagar i veckan medan jag får träffa henne typ en dag en per månad.

har du något onödigt du gör?
Är sjukt odisciplinerad och det är ju jävligt onödigt med tanke på hur mycket jag kunde fått gjort om jag hade haft självdisciplin.

kan du visa en bild på något jättebra?
Taxvalpar.

vad är det sämsta med denna vecka?
Har halsont förfan. Kan sånt här löjlighet med halsont och yttepytte förkylningen hela tiden ge sig??

vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?
Jobba med det nya, stora projektet som vi fick i måndags och ska redovisa på fredag. Är sugen på att göra laxburgare med mangosalsa också.

när hade du hjärtklappning senast?
 Minns inte? Är mitt liv mediokert då?

vad ska du göra i höst?
Försöka att promenera mycket. Och hitta tillbaka och komma ihåg vad jag gillar att göra på lördagar och vad jag tycker är mysigt. Skulle vilja resa iväg några dagar också. Höstresa liksom.

har du några planer inför slutet av sommaren?
Men nu är den faktiskt over n' out.

vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull?
Trott på den, HAHA!

Nä skojja. Det konstigaste jag gjort för kärleken är väl när jag har varit nyförälskad i en man och legat och hånglat i en soffa med honom så att hans parfym har luktat över sig på min tröja. Då har jag sen när jag kommit hem tagit av mig den tröjan och hängt upp den på en separat krok på garderobsdörren och inte använt eller tvättat denna tröja förrän jag boffat ut all god doft från den.

vad borde du göra men orkar bara inte?
Gör klart allt på min att göra-lista....

vad har du i ditt kylskåp?
Ägg, kaffegrädde, broccoli, spenat, ruccola, pimientos pedron, ris- och kokosmjölk och en massa nagellack. Bregott med havssalt också.

kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?
 En älg i ett rum. Inga konstigheter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!