23 sep. 2013

Uppe på land finns bara spring, möda och slit för ingenting.

Innan jag deppade ihop totalt, det vill säga mitt sinneliga tillstånd för tillfället, så var jag på fest hos Jimmy! Temat på festen var HAVET. Älskar tema-fester. Typ allt med festen blir roligare då tycker jag. Framförallt blir det bra bloggmaterial, hehe.

Förberedd er på bildkavalkad utan dess like!

 Jag började kvällen med att ha de här bönorna hemma hos mig för lite smink och proseccodrickande. Malin var djuphavsmarulk som ni ser, jag var ett fiskstim med två fiskar i stimmet och Ingrid var en tsunami som ni ser.

Som ni även kan se så avslöjas det rätt lätt i bild att jag är så övernöjd att få hänga med två coolingar. Detta kunde vi se redan i våras när vi var på Knarrholmen – bildbevis här.

 Asså a. Ni förstår ju nivån när vi ses.

 OCH! Kvällen till ära hade jag med mig min kavaljer! Han var utklädd till hunkig sjöman.

 Jag var sjukt nöjd att jag fick blaffa upp den här tuschtatueringen på hans arm <3

 Denna donna!

 Så for vi till festen! Vi möttes av Jimmy som visade upp sin tillfälliga tatuering.

 Sen visade han drinkbordet – oh lala.

 Malin visade upp sina lysande lampor.

 Jimmy skar upp...

 ...smörgåstårtan! Som var utformad som en bläckfisk!

 Jimmys Beatrice hade också lysande lampor på sin outfit.

 Johansarna var där!

 Här är han! Sjöbusen Jimmy!

 Tsunamin.

 Och här sjöbusens lady som var sinnes fint sminkad som sjöjungfru!

 Molly var sushi. Hur bra?!

 Det fanns sjömän med sjal och hängslen.

 Fredrik hade blivit "bestulen" på sin utklädnad kvällen innan på Pustervik. Jaja...

 Linn var manet! Också sjukt fin utklädnad.

 Jimmys kompis Amanda var den lilla sjöjungfrun. Helt magiskt utseende.

 Lite ögonfransporr.

 Såhär fin utsikt var det!

 Jimmys (sjö)jungfru.

 Såhär såg mitt stim ut på kepan. Älskaren. Det är min plastbrors Nickes keps!

 Glatt stim.

 Jimmy <3

 Johan var, som ni ser, St Tropez. Tyckte han kändes mer Marstrand, men vad vet jag. Har aldrig varit på det ena eller andra stället.

 Men glad var han, lill-Johan.

 Gamm-Johan var också glad!

 Sen kom Petter med RIKTIGA tatueringar. Kändes som om han hade undermedvetet peppat för denna typ av temafest i typ evigheter.

 Totti var med också! Han var sjöhund tror jag.

 Martin var där också! I en helt underbar stass. Han var sjömanshora!

 Med nagellack...

 ...och strumpbyxor!

 Spännar'n med blicken.

 Sjöhunden lydde inte order.

Fierce, som Tyra Banks hade sagt.

 Sjöhunden blev sushihund helt plötsligt!

 Jag hade på mig mina gummistövlar för att matcha mitt stim.

 Sushihunden drog till Troppan ett tag.

 Här är en fin våg! Nämligen Mondji.

 Hur magisk är hon inte den lilla hævsfruen?

 Kerstin var barnfri för kvällen och förgyllde tillvaron på festen.

 !!!

 Det kom fler folk!

 Fina marulken.

 Obs, kolla den andra tuschtatueringen jag fick blaffa upp.

 <3

 Sicket par alltså.

 Frågade aldrig denna jänta vem hon föreställde men vi misstänker starkt att hon var Rose i Titanic!

 puss!

 puss 2!

 puss 3!

 *blicken*

 Åh alltså Göteborg. Så himla vacker stad ibland alltså.

 Så satans fina ansiktspaljetter.

 Linns Adam kom dit!

 Sen kom Malin och hennes Sven. De var KRILL!!!!

 Paljettkrillet.

 Jonas var en fyr med förfyrande blick.

Jenny var Svarta Havet. Fast på bilden ser man faktiskt att Svarta Havet har inslag av rött på naglarna...!

Krillet med inslag av disco.

Såhär ser marulkar ut med tävlingsinstinkten på.

Ingen havsfest utan flamingo!

Vi avslutar bildkavalkaden på en lysande lampa från marulken Malin.

Tack Jimmy för grym fest!


//Some weeks ago my friend Jimmy had a birthday party. The theme of the party was the Ocean. Everybody had lovely outfits and I had really good time!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!