20 feb. 2014

Tåg, kompisar och göttigheter.

Ah fyfan vad dålig rubrik det blev på detta inlägg, men så blir det ibland. Nu ska vi se vad jag har haft för mig förra veckan och förrförra veckan!

En torsdagsmorgon tog jag tåget upp till Stockholm med Malin och Ingrid. Vi åkte Blå Tåget vilket är sjukt värt att åka med eftersom det är en riktig tågupplevelse med gammal inredning och uppklädd personal.

Här är mina tågpinglor.

Framme i Stockholm så styrde vi kosan ut mot Lidingö där mamma bor. Brudarna är för coola för att ens titta på varandra. Fyfan vad grått det var ser jag nu. Kolla bakgrunden liksom, usch.

Hemma hos mamma så chillade vi tills det var dags för middag inne i stan. Vi åt på Barbro och det var skitgott. Efter Barbro letade vi efter sjysst ställe att ta en öl på. Vi gick förbi denna bil med tillhörande registreringsskylt. Kul!

Sedan blev det fredag och då gick vi på stan och shoppade! Eller a, inte jag, tyvärr. Men Malin köpte denna sinnes snygga klänningen på &Other Stories.

 
Axel, som också var med på detta stockholmsäventyr, shoppade den här. Nä skojja bara. Men vi hade väldigt roligt åt denna konstellation, hehe.

Efter shopping så tog vi oss över till Söder och promenerade förbi min gata så jag kunde visa var min lägenhet ligger. Fick ganska mycket hemlängt. Sen gick vi och fikade på ett skitfint café som heter Pom & Flora.

Jag åt kaka och drack cappo (i vanlig ordning).

Tjena kexen, sitter ni här och smular, hehe.

På kvällen åkte jag, Ingrid och Axel och köpte mat och vin. Vi åkte hem till mamma och Axel lagade jordens godaste risotto med taleggioost. Så jävla gott. Erkänner mig slagen som risottomakare. Jag hade gjort min chokladmousse till efterrätt. Den åt vi samtidigt som vi spelade spel efter maten. Det var så sjukt mysigt att äta så god mat tillsammans med fina vänner och med mamma. Senare på kvällen åkte vi "ungdomar" till Under Bron och hängde lite.

Lördag! Vi kravlade oss upp ur sängarna hemma hos mamma, åt god frukost och sen åkte vi till Liljevalchs och tittade på Vårsalongen. Dessa tre ser nästan lite för coola ut för att en ska våga umgås med dem. 

Efter Liljevalchs så tog vi färjan över till Slussen. Denna skyline – sjukt vacker.

Sen skiljdes vi åt. Ingrid och Axel drog senare till Linköping, medan jag och Malin hängde kvar i Stockholm. På söndagen drog Malin tillbaka till Göteborg igen men jag stannade kvar i huvudstaden.

Sedan blev det en ny vecka. Då kom Johan upp till Stockholm! Vi skulle springa runt på praktikintervjuer. Vi blev riktigt skillade på att leverera på intervjuer kan jag meddela. Vi hann med lite jobb på café, en fika och en lunch. 

Till helgen åkte jag ut till mormor med den här lille krabaten.

Hängde hos mormor under helgen och filmade lite till mitt exjobb som jag hoppas blir något att ha. Tog sedan flyget ner till Göteborg igen och trodde jag skulle behöva kräkas av adrenalin när vi skulle landa eftersom luftgroparna var onådiga. Fyfan.


//Last week and the week before I was in Stockholm with my friends. We stayed at my mom and I had a really cozy time with my lovely friends. I was also visiting my grandmother a couple of days before I went back to Gothenburg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!