3 mars 2014

Årets kortaste månad.

Det är ju till och med sant. Att februari är kortaste månaden på året! Liksom förutom att den kändes kort, så var den också det. (nu undrar ni säkert om jag är född i farstun i och med att jag drar så uppenbara paralleller. kanske det, vem vet.)

Februari genom mitt Instagram såg ut såhär:

 
En dag i februari jobbade jag hemifrån och då hann jag unna mig lyxfrukost i form av pressokaffe med grädde, glutenfritt bröd med jordgubbar och getost på. Svingott.

 
En annan dag i februari var jag på Liljevalchs med dessa tre coolingar.


 En fredagkväll bjöd jag på all den här maten. Jag hade finbesök från Stockholm så då gällde det ju att leverera. Vad ni ser på bordet är: granatäpplen med svartkål, stekt halloumi och balsamvinäger. Rödbetor med getost, valnötter och honung. Pimientos pedron stekta i olivolja med havssalt. Fisk panerad i sesamfrön, ägg, potatismjöl och hirtenost. Och till sist edamebönor med havssalt. Boom!
 På en måndag så klaffade två stora livsångestgrejer för mig, jag vet var och vad jag ska göra i vår och höst och det är så jäkla skönt. Firade detta med att köpa väskan på bilden som jag suktat lite efter. Skorna fick jag av mormor, blommorna har jag fått av en fin en, rouget köpte jag som belöning för nåt annat jobbigt jag gjorde, likaså gjorde jag med halsduken (den är så mjuuuuk) och de chokladöverdragna mullbären har jag unnat mig som minimellis.
 Var på promenad med mormor i Sigtuna och hamnade på något slags stormöte för stadens änder. Asmånga var de!

 
Solen lös några ynka sekunder när jag hängde hos mormor!


 Här är de tre coolingarna igen plus jag. Ser ni att vi omedvetet matchar varandra i färger på kläderna?

 En lördag åt jag lunch med Malin på Falafelbaren. ALLTSÅ. Så gott. Så mysigt. Så carpigt. Så... himla bra. Den lördagseftermiddagen var en av de bästa hittills. Hög på livet ba yeah.

 
En söndag testade jag detta: anti gravity yoga! Fick gunga och hänga upp och ner och vagga mig själv. Kul men svårt!

 
Och i tisdags barnvaktade jag ju dessa två bjässar.
 
Sista dagen under den här månaden så slog jag till på läppstift (fast det gör jag i och för sig ofta under månaderna) och stämde träff med Hans så tidigt som 07:34 på morgonen för att hinna ta en cappuccino innan dagen startade.

Sen var det ju en så kallad throwbackthursday också. Då la jag upp den här bilden. Den föreställer när jag var på Mallorca i somras och upptäckte att jag var brun som en Nutella-burk. Minns att jag svettades lite i denna outfit, så varmt var det. Älskar sånt.




//This is what my February looked like through Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!