14 mars 2014

Fettisdagen en vecka senare.

Är det något jag håller heligt på så är det matrelaterade högtider. Till exempel äter jag aldrig semla innan det är semmeldagen/fettisdagen/fastlagsdagen. Så förra tisdagen var jag extremt sugen på semla (eftersom senast jag åt semla var exakt ett år sedan, på fettisdagen alltså), men då hade jag kommit på den eminenta idén att jag skulle baka egna glutenfria semlor. Dessutom tänkte jag att det vore mysigt att baka tillsammans så jag väntade med semla till helgen så att jag skulle kunna baka med Emil. Men semmelbullarna blev askassa?! Alltså vi bakade typ stenkakor. En kunde använda dem till att kasta diskus. Sjukt fail. Så vi köpte glutenfria semlor i måndags. ASGOTT.

Fick dock inte nog av semlor så i tisdags, det vill säga en vecka på dagen efter fettisdagen, så köpte jag två till. Med de två skapelserna åkte jag hem till Malin för semmelfika!

Malin har denna tjusiga i sitt fönster. Glömde fråga om den fungerar, men det spelar ju egentligen ingen roll, den är väldigt snygg att bara ha som dekoration.

Perfekt rörig bokylla om en frågar mig.

Försökte fånga det vackra vårljuset utanför fönstret. Gick sådär, som ni ser.

Jag blev serverad kaffe med äkta lantmjölk ute i salongen (läs vardagsrummet).

Malin ba: "Den här har bloggmaterial över sig." Så jag plåtade den.

Asså kolla grädden... Börjar nästan dregla igen.

När kaffet var upphällt och upplägget var fotodokumenterat så högg vi in!

 
Nomnom.

 
Jag blev lite överuppspelt över detta faktum att jag fick äta semla andra dagen i rad och kunde därför inte riktigt hejda mig när det kom till gräddintaget.

På en garderobsdörr hängde de här skönheterna. Jag var faktiskt med vid båda tillfällena av dessa inköp! Bra shoppingsällskap etc.

Efter semlorna försedde Malin mig med en tidning från Galago som jag tyvärr bara hann bläddra lite grann i innan det var dags för mig att åka hem igen. Bra försenad fettisdag!


//On Tuesday I bought two semlor and went home to Malin's place for a fika.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!