12 mars 2014

Loppis, sol och en massa promenerande.

En helg flimrade alltså förbi! På lördagen åkte jag och Emil till Saronkyrkan för lite loppis. Det fanns datorer. 

Det fanns fina budskap. Och gem.
 
 Det fanns snygga män. Skojja. Han var ej till salu.

Det fanns speglar. Och en linjal som jag ville köpa men den kostade 3 kr och de tog ju förstås inte kort på så låg summa så jag fick snällt lägga tillbaka linjalen. Sjukt oruttat av mig att bara ha med mig kort.

Det fanns kameraobjektiv.

Och så fanns det en fin lampfot som jag ångrar än i dag (läs några dagar senare) att jag inte köpte. Kanske måste svänga förbi på torsdag och se om den finns kvar... I alla fall så gick vi på promenad istället.

Dessa hus är så sjukt fina tycker jag.

Vi promenerade upp på en kulle eller en höjd eller ett berg eller vad en ska kalla det.

Inte så jättevacker utsikt men fint att se stan lite ovanför.

Knoppar!!!!?

Uppe på den här trappan stod vi och spanade lite över vyerna. 

Vi promenerade ner från höjden och hamnade här vilket gjorde att jag fick ihop Göteborgs geografi lite mer.

Solen lyste lite genom diset.

Vilka fasader alltså.

Sen gick vi hem, däckade två timmar pga åt lunch för sent och fick kraftigt blodsockerfall. Sen gjorde vi oss i ordning och åkte på hemmafest. Bra kväll!

Logiskt nog blev det söndag dagen efter. Då sken solen på riktigt!
 
Vi snörade (haha, höll på att skriva snorade först) oss skorna och gick till Slottsskogen (liksom resten av Göteborgs invånare).

Vi mötte upp den här gosisen!

Och den här gosisen!

Sen tog vi en gemensam promenad alla fem. 

Leon ville oftast åt ett helt annat håll än Mondji. Irritation uppstod. 

Solen va!

Vackra portar va!

De här hundarna är ju lite knasiga som ska sitta på bänkar och ha sig. Som människor liksom.

Hej fin!

Hej fin två!

Leon fick lite ont i benet så Mondji bar honom en bit. Som en människa liksom.

Ahhh... Sol, vackra fasader, ledig dag och häng med bra människor och hundar – vilken grej. På kvällen kom Johan, Dexter och Mondji hem till oss och åt pannkakor. Bra avslut på bra helg!

OBS OBS OBS
I morgon avslöjar jag HEMLIGHETEN!


//My weekend in pictures. Spend a lot of time walking around in Gothenburg with Emil. On Sunday we met up with Johan and Mondji and their dogs. The sun was shining life felt good for a while.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!