11 mars 2014

Firarlunchen.

I fredags var jag ÄNTLIGEN klar med min examensarbetesrapport! Fan vad skönt det var. Deadline var kl. 23:59 på torsdagkvällen, jag skickade in mitt kl. 23:54. *living on the edge*

Detta faktum att jag var färdig med rapportskiten kunde ju inte annat än att firas! Har för mig att det var lite sol i fredags också vilket betyder ju att det känns som att livet återuppstår i en. Hur som helst! Firandet bestod av gourmetlunch tillsammans med Emil. Detta käkade vi:

Lyxade till det med lyxskagenröra från charken eller vad en ska säga på Hemköp. Den slog dock inte Sveriges godaste skagenröra som är från mataffären i centrum på Lidingö.

Tryffelbrie! Har fått lära mig den hårda vägen att jag inte ska uttala e:et på slutet av brie. Tryffelbrie är en nyfunnen gourmetkälla – så jävla gott.

Lemonad från Brämhults. Den med citronsmak. DEN ÄR SÅ GOD. Liksom perfekt sur. Mm mm mm. Citron alltså. Älskare.

Gravad lax med hovmästarsås med musslor med nåt sorts crust på (som jag ej åt dårå pga gluten). Laxen var sådär god och musslorna var hyfsat goda fast jag har ätit godare musslor.

Detta var ångkokt torsk med pepparrottspannacotta (känn på det ordet – aslångt och asgott).

Och det här var någon sorts röra av typ lök och räkor. Smakade lite åt ceviche-hållet. Mycket gott!

Getostpaj! Denna åt ju Emil och ej jag eftersom pajskalet innehåll vetemjöl. Bakom pajen skymtas matvete (som jag ej heller kan äta) och lax (som var god).

Tryffelbrien igen. Mmmm.

Musslorna igen. Inte lika mmmm men goda ändå.

Som ni förstår så tog det ju ett tag innan vi kunde sätta tänderna i alla göttigheter eftersom jag skulle ett) lägga upp allt på fint porslin två) fotografera allt. Detta resulterade i att Emil drabbades av uttråkningsreaktion, dvs gömma sig under kamoflerad filt. Men jag hitta'na ändå för jag skymtade lite skjorta i en filtglipa, hehe.


VIKTIG INFO:
Under veckan så kommer jag avslöja STORSLAGNA HEMLIGHETER på bloggen. Om jag vore er skulle jag hänga här ofta för att ta del av dessa STORSLAGNA HEMLIGHETER. 

*spänningen stiger*



//Last Friday I was finally finished with my exam project report! I celebrated by eating this delicious lunch. IMPORTANT INFO: During this week I will reveal my big plans that I've been keeping secret from the blog. So stop by often so you won't miss the big disclosure :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!