25 mars 2014

Marknad och kanalhäng.

 Första fredagen i Berlin bjöd också på sol, om än inte lika varmt som gårdagen. Vi tog dock snabbt beslutet att är det sol ute då måste även kollektivet vara ute.

 Glada gänget...!

 Gulle-Axel.

 Arg skylt med arg grind.

 Elin och Max förklarade för mig att när de två putade med läpparna såhär så ville de vara med på bloggen. Uppfattat, sade jag.

Vi satte oss på Gipfeltreffen för en förmiddagskaffe.

 Det må se ut som att jag sjunger men jag är nog bara mitt uppe i ett argument om att livet gnistrar i en när solen skiner.

Jag beställde i vanlig ordning en cappuccino. Har bara fått skumma cappuccinos under min vistelse här. Denna cappo är det närmsta en cappo som jag är van vid.

 Malin tyckte också att livet var gott med kaffe och sol.

 Ingrid beställde in macka.

 Lite uteserveringsporr.

 Lite vårteckenporr.

 Efter förmiddagskaffet begav sig jag, Axel, Max, Elin och Julia bort mot Böcklerpark. Vi hamnade mitt i en matmarknad på vägen dit.

 Elin smakade lite honung.

 Kolla Max bakom Axel. En sådan lönnmördar-look är inte ofta en stöter på...

 Spegelbild!

 Det här är ju en av alla roliga översättningar som tyskan innehåller: petersilja är alltså persilja.

 Max och Axel spanade in fisk i fiskdisken.

 En kunde köpa nagelsaxar också.

 Och vackra tulpaner.

 Och vackra ranunkel.

 När matmarknaden tog slut så efterföljde lite stenvackra fasader.

 Sedan slog vi oss ner vid kanalen vid parken. Jag log och halvslumrade medan jag tittade på molnen som segade förbi.

 Max och Axel gick iväg och åt lunch på tu man hand men kom tillbaka senare.

 Precis som i Dressmann-reklamen.

När det blev lite för kallt så packade vi ihop oss och gick hem igen för himmelskt god middag och lite klubbande. Mer om det i annat inlägg!


//My first Friday in Berlin included food market, coffee break oustide and some outdoor hang in the grass.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!