8 apr. 2014

Mars genom Instagram.

Låt oss ta en titt (huller om buller) på mitt mars genom instagram.
Den här vackra, vackra kakelugnen står alltså i vårt sovrum. I helgen var det första gången som jag eldade i den. Tror det är första gången någonsin som jag har tänt en brasa i en kakelugn. Tyckte det var ascoolt.
Den här supersnygga smoothien hittade jag i den ekologiska matbutiken en bit hemifrån oss här i Berlin. Var mycket nöjd över detta stilleben jag skapade.
Innan Berlin så var jag och Johan på stan i Göteborg och av slump träffade vi Malin och Lars bland annat. Vi bestämde att vi skulle ta en spontanfika hela gänget. Sjukt, sjukt trevligt var det.
En annan morgon i Göteborg så tog jag och Hans vår sista morgoncappo innan jag flyttade till Berlin.
Är väldigt förtjust i massa fåglar på koncentrerad yta. Vet inte varför. Men det är fint på något sätt.
SEMLOR! Dessa glutenfria semlor var så galet goda. Och mina nya tallrikar som jag köpte på Myrorna! Så fina!
Här i Berlin så ser jag färgkodade miljöer lite här och var. Den här gången var det blått som gällde.
Vissa av Berlins golv i gemensamma utrymmen är så hiskeligt fint utsmyckade. Som här till exempel i vårt trapphus.
Juste! Jag klippte håret jättekort! Såhär kort har jag aldrig haft det tror jag. Blev rätt nöjd.
En söndag här i Berlin åt jag burgare längs med kanalen med Emil. Tuggade turkosa tuggummi som efterrätt.
Första söndagen däremot så åt vi brunch allihopa på ett ställe med denna fina kakelvägg.
Fasaderna här i stan ibland alltså. Så jävla fascinerat vackra.
När exjobbsrapporten var inlämnad så var det dags att fira ansåg jag och köpte hem dessa gottigheter som jag åt tillsammans med Emil.
Tegelstenar och gult är lika med snyggt visar det sig.
Blev akut kissnödig en gång och fick gå och kissa på denna toalett som hade rosa tapeter i hela badrummet.
Det är något med brunt skal på ägg. Får mig att ägget smakar lite, lite godare trots att det enda skillnaden är att hönan som värpt ägget är brun istället för vit. Knäpp placebo.


Min instagram hittar ni här eller på instagram som @nadja_endler


//This is what my March looked like through my Instagram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!