16 maj 2014

Hallå i stugan.

Hallå i stugan! Jag har någon sorts av skrivkramp eller bloggkramp. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu som är "värt" att blogga om. Jag är på min praktikplats på dagarna, jag har börjat tillsätta nyttigheter i min kost såsom kokosfett, macca, vetegräs och silvervatten, jag yogar nästan varje dag, jag jobbar med mig själv på olika sätt, jag börjar bli livrädd för att flytta tillbaka till Stockholm och allt jag eventuellt kommer känna när jag är där, jag lägger upp selfies på Instagram och tappar i snitt 2-3 följare varje gång jag gör det, jag har fixat lite sommarjobb och jag snålar så gott jag kan eftersom CSN-bidraget kommer vara mycket lägre nu i maj. Inget av det där är ju speciellt upphetsande att blogga om tänker jag?

I eftermiddag tågar jag upp till Stockholm över helgen för att fira en av mina bästa personer som fyller 25 år. Ska även pussa på Emil som jag stundtals längtar så sinnessjukt mycket efter. Lämnar dock storkameran hemma denna helg för jag fantiserar om att för en gångs skull känna mig lite mer globetrotter/resevan och därmed resa lätt. Om ni har lust får ni gärna kommentera och berätta vad ni ska göra i helgen!

Här nedan är lite gottigheter på vad jag tycker är najs för tillfället:

 Grillade majskolvar med lite olika marinader eller adderingar eller vad en ska säga. Typ parmesan, chiliflakes, cayennpeppar. Låter väldigt gott.

H&M Home har gjort snygga handdukar tycker jag! Tänker främst på den bakre handduken.

 Ni som känner mig IRL kanske har lagt märke till att jag är svag för leopardmönster (det kanske får bli ett inlägg någon dag där jag presenterar alla leopardmönstrade plagg jag äger?). Tycker det här mönstret påminner om just leopard. Måste testa att göra liknande själv någon gång.

 Plankan! Detta är något jag sysselsätter mig med några dagar i veckan. Fast bara en kort planka, alltså ingen en minuters. I solhälsningen i yogan så gör jag plankan. Är så stolt över mig själv som känner mig starkare och starkare i armarna för varje gång jag gör den korta plankan.

 Denna illustration! Åh, den är så fin. Hästen framförallt men även människan ovanpå. Skulle lätt ha ramat in den om jag hade den irl.

 Snygg förpackningsdesign! Matt och "skimrigt" tillsammans är ypperligt snyggt.

 
Det här köket tycker jag bjuder in till matlagning. Precis den känslan är ju bäst med ett kök i och med att det är det köket är till för. Gillar framförallt betongskivan.

Detta tycker jag var en tjusig och smart lösning på myggnät till fönster som ska vara öppna på sommaren för att det är så varmt (underbara värme!).

Nu – mot Stockholm!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!