22 maj 2014

Morgoncappo med en fin en.

När alarmet går igång klockan halv sju på morgonen så kan det vara svårt att motivera sig att stiga upp. Men om syftet är att träffa upp någon en gillar för en morgoncappo innan jobbet så blir det lättare.


Så i tisdags gjorde jag just detta. Jag mötte upp Mondji på Bar Centro i ottan (höll mig för att stava det åttan i och med att vi träffades åtta).

Stan hade inte riktigt vaknat till liv vid den här tiden. Älskar sånt, att vara i en storstad tidigt på morgonen som jag vet kommer bubbla av liv bara någon timme senare.

Här är finingen jag hade sällskap med.

Jag drack cappo och grapefruktjuice. Otippat att jag drack grapefruktjuice för jag gillar vanligtvis inte grapefrukt. Men har någon konstig tanke om att jag vill lära mig gilla det, det finns något sug efter det liksom. Mondji drack latte och mumsade chokladcroissant (tror jag att det var).

Här är jag. Trött men glad och obekväm framför kameran. Och långt hår? Måste kapa genast.

Detta är inte vad det skulle kunna se ut som...

Gillar det faktum att Mondji är precis som jag – en doppare. Att doppa saker i dryck är en av livets gottigheter.

Sen satt vi och pratade om livet och viktigheter såsom kärlek och framtid. En mycket fin start på morgonen med en mycket fin vän!


//This Tuesday morning I met up with Mondji and had a morning coffee before work. I really love to start my mornings this way.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!