22 jan. 2015

Examensdagen.

Håhåjaja. Här sitter jag i min säng med molande mensvärk. För en halvtimme sedan låg jag och kved av smärta. Påbörjade en promenad mot biblioteket tidigare för att lämna tillbaka böcker men kom bara till Tjärhovsplan, alltså ca 10 minuter från mitt hem, där jag insåg att detta är galenskap. Mensvärken vann. Ogillar starkt när den vinner. Fick ta bussen två hållplatser hem. Perks of being a livmoderbärare not.

I alla fall. När smärtan endast är molande så kan det ju passa sig att jag påbörjar mitt bloggande igen! Jag gör det med äventyrsuppdatering. 

I november tog jag examen! Jag kan numera titulera mig som Art Director. Känns coolt. Och arbetslöst, hehe. När jag skulle ta examen så åkte jag ner till Göteborg eftersom det är där jag har pluggat. Såhär såg det ut:

Jag anlände Göteborg på en torsdagkväll och skulle sova hemma hos min vän Caroline. Hon var oturligt nog precis denna helg i Stockholm för att vara med på någon mässa så vi liksom åkte om varandra. Väldigt snällt att jag ändå fick sova i hennes makalöst vackra lägenhet. Sov som en drottninghet.

På fredagmorgonen steg jag upp extra tidigt för att jag ville äta frukost på stan. Lyxa till det lite i och med att det var examensdag och så. Tog mig till Condeco för där fanns det glutenfri macka och det gör ju mig väldigt glad. Satt och mumsade frukost och läste tidning (jag  ä l s k a r  att börja morgonen såhär). Emil ringde också och ville gratta och peppa mig inför dagen. Blev väldigt rörd av denna omtanke.

Toaselfie. Hejhej.

Sedan for jag till skolan för mingel och träffa klassisar. Har inte träffat vissa av dem sedan...mars? Hans var där.

Johan också. Johan och jag gjorde vår praktik tillsammans så jag har ju typ sett honom varenda dag i 6 månaders tid i SKÄGG så därför var det CHOCK att se honom UTAN skägg en vecka efter att vi sågs senast.

Malin var också där, busy med Instagram eller liknande.

Mondji var också där. Haha, jag stavade hans namn precis med Å. Måndji. Lolz.

Såhär peppigt väder var det... Så trist att Göteborg skulle leverera detta väder men dagen efter så var det magiskt med sol. Mer om det sen.

Molly och Linn hade också tagit sig ner från Stockholm för att examineras.

Jonas. Glad påg.

Hans. Också glad. 

Ingrid <3 Henne hade jag inte träffat sedan innan sommaren.

Nina var också glad och pepp.

Efter mingel var det dags för examenslunch. Ingrid illustrerar känslan av free food på restaurang.

Malin hade ett lite mer "sofistikerat" uttryck över denna händelse.

Jag frågade om Ingrid kunde ta bild på mig och Hans. Föreviga denna examenslunch som aldrig kommer igen.

Som ni ser har jag svårt att behärska mig när jag får hänga med människor jag gillar och tycker är coola.

Det spårade ju såklart ur.

Maten! Hans mat.


Tobbes mat.

Och min mat. Fisk med saffranssås. Älskar saffran. Men jag var alldeles för spänd av denna lunch så jag kunde faktiskt inte njuta av maten. Behöver öva på det där. Missar ju massa god mat pga detta.

Sedan var det present från klassen till klassföreståndaren-dags. Malin hade varit samordnare av detta.

Vi gav vår klassföreståndare en UPPSTOPPAD HERMELIN. 

Och så blev det stipendieutdelning. Ingrid fick!

Och Mondji fick! Bland annat. Fler fick också. Inte jag dock. Hade inte suttit helt fel med lite stipendiepengar kan jag ju säga.

Men däremot fick jag en minipresent av Malin som hade ansvarat för hermelinen. En hjort/ren/rådjur/älg med ett citat som betingas med mig. Ahh, carpe diem alltså. 

Så var lunchen slut! På kvällen var det fezt och jag hade faktiskt med kameran så dokumentation av kvällen kommer i ett annat inlägg.


//In November I graduated and become an Art Director. My graduation day looked like this!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!