18 mars 2015

En fröjdefull fredag.

Nu ska jag berätta om en fröjdefull fredag jag hade. Jag hade jobbat på förmiddagen och på eftermiddagen begav jag mig till Söder.

Nämligen hit! Pärlans konfektyr för att vara exakt.

Mitt sommarjobb om ni minns.

Det var fullt upp i kolafabriken men Fia hade tid att hänga lite med mig. Efter att hon inspekterat sin häl vill säga.

Emma kom förbi vårt myshörn och hällde upp kaffe.

Eftermiddagskaffe alltså. Sicken grej.

Fia tyckte också eftermiddagskaffet var gött.

Emma slog sig ner och gjorde oss sällskap. Oerhört carpig eftermiddagskaffe! Fick även smaka på de nya kolasmakerna: hasselnöt timjan, vallmo citron och viol. Alltså. Livsgoda.

Efter att kaffet värmde i kistan så tog jag mot Kungsträdgården. Där kunde en spana mot en makalöst vacker himmel.

I Kungsan mötte jag upp Camila.

Vi skulle nämligen på Danceoke. Istället för att sjunga med i en låt som på karaoke så DANSADE vi med i låtar genom att titta på musikvideos. Detta tillsammans med en massa andra människor på Dansmuséet. DET VAR SÅ HIMLA KUL.

Det var den fröjdefulla fredagen.


//I hade a lovely Friday some weeks ago. I began my afternoon by drinking coffee with my former co workers at Pärlans. Then I met up with my friend Camila and we went to danceaoke. Like karaoke except you dance instead of sing. Incredibly fun!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!