4 juni 2015

Junibacken, rosa träd och Bertil.

En gång för länge sedan, i april för att vara exakt, så fick jag och Emil finbesök hela vägen från Malmö i form av Emils bror och hans döttrar. Sådan ynnest att få boosta på barnnivån i kroppen sådär en helg.

De kom precis den helgen då alla körsbärsträd i Stockholm prunkade i rosa.

Det första vi gjorde typ var att åka till Junibacken. Haha, alltså detta busfrö. Ni ser ju :)

Det fanns oändligt mycket att leka med därinne tror jag. Här är Nima.

Och här är deras farbror. Känns så gammalt att kalla någon för farbror? Men min kæreste är tydligen  en farbror. Ok.

Lite glittrande Mälaren utanför fönstret.

Här är busfröet Bella igen.

Det var fantastisk scenografi inne på hela Junibacken.

Farbror satte sig och vilade lite ibland.

Nima hälsade på i Alfons hus.

Denna bild <3

När vi var klara med Junibacken så bad jag om att få ta bild på de alla tre. Tycker denna bild blev så himla härlig!

 Sen var det full fart med Bertil. Bertil är barnvagnen som lever sitt egna liv när Emil kör den.

 Detta var en av de roligaste grejerna jag sett på hela dagen: en tax som ålade sig i gräset medan dens husse eller matte drog i kopplet så att taxen liksom SLÄPADES med på gräsmatta medan det ålade sig. Sjukt kul, ni skulle vart där :)

Resten av dagen bestod av bussåkande till Söder och sen svingod middag på Bar and Burgers. Dagen efter tog jag mig till Söder igen efter översov på Gärdet. Passerade dessa vackra träd.

På Söder såg det minst lika vackert ut med alla blad som virvlade omkring på marken.

Tihi, ett litet hjärta på mitt hjärta.

Troligtvis världens bästa farbror, ja.

Vi tog oss till slottet och tittade. Har faktiskt aldrig varit på slottet i hela mitt liv, trots born and raised i Stockholm.

Naaaw, gulligt att jag tog foto på knopparna och trodde att snart så. Snart blir det varmt och sommar. Lol. Början av juni och det är fortfarande halsduksväder.



Cool tjej poserar på Söder.

Farbror med konstiga miner poserar på Söder.

Resten av helgen bestod av parkhäng bland annat tror jag. Minns inte riktigt? Aja. Fint var det. Och snart får jag träffa dem igen!


//In April my bf's nieces and their father visited us in Stockholm. We went to Junibacken and hung out a lot in parks.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!